کد خبر: ۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از دغدغه اعضای این کمیسیون درباره "اپرای عاشورا" و دعوت از مسئولان وزارت ارشاد برای ارائه توضیحات در این خصوص به کمیسیون متبوعش خبر داد.

احضار مسئولان ارشاد به مجلس به‌علت

«به گزارش خبرنگار فرهنگی آرانیوز»
سیدعلی طاهری در تشریح جلسه امروز (سه شنبه، 5 آبان ماه) کمیسیون فرهنگی گفت: بعد از بررسی اخبار فرهنگی در ابتدای جلسه، اعضای کمیسیون فرهنگی به بیان دغدغه‌های خود پیرامون "اپرای عاشورا" پرداختند.
 
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: انتظاری که کمیسیون فرهنگی دارد این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اعطای مجوز و نحوه اجرای تئاترهای مذهبی به لحاظ حساسیت آن‌ها توجه بیشتری کند که زیر سوال نرود؛ البته در این موضوع از مسئولان وزارت ارشاد دعوت خواهیم کرد تا توضیحاتی ارائه کنند.
 
وی در ادامه به حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جلسه امروز کمیسیون اشاره کرد و گفت: مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی این جلسه گزارشی از عملکرد نهاد تحت مسئولیت خود ارائه کرد تا کمیسیون فرهنگی بتواند در جریان بررسی لایحه بودجه 95 تدابیری جهت حمایت از آن بیاندیشد.
 
طاهری ادامه داد: همچنین قرار شد در آینده جلسه مشترکی با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شهرداری تهران داشته باشیم که بتواند کمکی برای هماهنگی‌های بیشتر میان دستگاه‌های متولی امور کتابخوانی باشد.
 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز از ابزار هنری برای تبلیغ کتابخوانی استفاده نکرده‌ایم؛ در حالی که در سراسر دنیا از جذابیت‌های هنری مثل فیلم و سریال برای جذب مردم به کتاب استفاده می‌شود؛ از این رو کمیسیون فرهنگی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از صداوسیما و وزارت ارشاد انتظار توجه بیشتر به این مقوله را دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار