کد خبر: ۸۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
امام جمعه پل‌دختر گفت: با توجه به خشک‌سالی و کاهش نزولات جوی در منطقه، دولت وام‌های کشاورزان پل‌دختری را امهال کند.

به گزارش آرانیوز در پل‌دختر حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: در شرایط خشک‌سالی و بحران کم‌آبی با توجه به این‌که کشاورزی شغل غالب مردم پل‌دختر است و آنان با مشکل مواجه شدند، دولت باید در این رابطه خسارات مردم را جبران و آنان را باری کند.

وی افزود: بر اساس آمار جهاد کشاورزی، شهرستان پل‌دختر حدود ۳۰ هزار هکتار سطح زیر کشت در سال جاری داشته که از این میزان ۶ هزار هکتار کشت آبی و حدود ۹۰ درصد ازکشت‌های دیم بر اثر خشک‌سالی تلف شده ، از بین رفته و قابل برداشت نیست.

امام جمعه پل‌دختر گفت: حدود ۱۱ هزار هکتار مزارع کشاورزی مردم پل‌دختر بیمه شدند که انتظار می‌رود شرکت‌های بیمه در این شرایط سخت و ضخیم تنگ‌نظری نکنند، چراکه امید کشاورزان به این‌گونه کمک‌ها است.

وی افزود: دولت وام‌های سیل‌زدگان پل‌دختر را که امهال نکرد، حداقل وام‌های کشاورزی را گر چه هزینه‌ نیز برای دولت ندارد اما پول یکی ۲ سال تنفس از کشاورز گرفته می‌شود و چاره‌ای جز این کار نیست را امهال کند.

موسوی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: این فرمایشات، بسیار حائز اهمیت و دارای نکات کلیدی بود که اگر به آن جامه عمل پوشانده شود، به طور قطع، این پیچ سخت تاریخی و مشکلات پشت سر گذاشته می‌شود.

وی افزود: راه برون رفت از مشکلات و تبدیل تمامی آن به شیرینی به مانند فتح خرمشهر، از دیدگاه مقام معظم رهبری، عملکرد جهادی، عزم راسخ، از خود گذشتگی ابتکار عمل، نگاه بلندمدت و در راس اخلاص و توکل بر خدا است و مجلس و دولت باید در این راه حرکت کنند.

امام جمعه پل‌دختر گفت: مجلس انقلابی مد نظر مقام معظم رهبری ممکن است به مذاق بعضی‌ها خوش نیاید، اما تعبیری حقیقی است و در این رابطه به طور قطع حضرت آقا با کسی تعارف ندارد و فرمودند برخی افراد برخی شعارهای انقلابی را در دردسر برای کشور می‌دانند که این حرف مردود است.

موسوی یادآورشد: شعار‌های انقلاب از ارزش‌ها وانقلاب‌های ائمه دین(ع) ریشه دارد و مقام معظم رهبری راه برون رفت از مشکلات را رفتن به سمت شعا‌رهای انقلابی می‌دانند ودرمان درد نیز همین است و حائز اهمیت می‌باشد.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، انقلابی ماندن مهم‌تر از انقلابی بودن است که این امر شامل حال و خطاب به تمام ملت ایران می‌‌باشد و این را امام راحل برای ما ترسیم کردند چرا که در این مسیر خون شهدای زیادی ریخته شده است.

امام جمعه پل‌دختر گفت: نماینده مجلس باید ساده‌زیست باشد، اسیر تجمل‌گرایی و اعیان‌نشین نباشد، مسئولیت‌پذیر باشد و در قبال اختیاراتی که مردم به وی داده‌اند در میان مردم باشد و از تبعیض و فساد دوری کند.

وی افزود: مردم و دلسوزان نظام به این جمله مقام معظم رهبری عکس‌العمل نشان دادند و آن را بر دیدگان خود می‌نهند که نمایندگان از دخالت در انتصابات پرهیز کنند و این به عقیده معظم‌له به مصلحت خود نمایندگان است.

موسوی یادآورشد: در عین حال دولت‌مردان باید به حرف نمایندگان که در پی رفع مشکلات مردم و انتقال‌دهنده حرف مردم هستند، گوش فرا دهند.

وی به حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در پیامی کشته شدگان این حادثه را به خانواده‌های آنان تسلیت تسلیت گفت و از آن حادثه، تأسف‌بار یاد کردند و ما نیز به خانواده‌های آنان تسلیت می‌گوییم و خواستار برخورد جدی با مقصران این حادثه هستیم تا دیگر کسی جرات نکند در جاهایی دیگر از کشور از اصول مهندسی و کارشناسی، تخطی کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار