کد خبر: ۸۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه مدیریت درست اوضاع در رویارویی با مشکلات اقتصادی مهمترین وظیفه دولت است، گفت: دولت باید در کنترل قیمت‌ها قوی باشد.

به گزارش  آرانیوز از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه تغییر رژیم سیاسی از بنی‌امیه به بنی‌عباس از جمله اتفاقاتی بود که در زمان امام صادق(ع) رخ داد، گفت: در همین ایام باعث شد ۴ هزار نفر که همه هم شیعه نبودند از وجود امام استفاده کنند و احادیثی با قال صادق(ع) در تاریخ ثبت شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه جنبه علمی و فقهی امام صادق(ع) در این ایام ظهور و بروز بیشتری داشت، افزود: ماندگاری احکام و معارف دینی در جامعه به برکت حضور علما و فقها است که در طول تاریخ مشخص است در هر دوره که علما زحمت بیشتری کشیده‌اند مردم با معارف دین آشناترند و خرافات کمتر است.

ترویج باستان‌گرایی در استان 

فاطمی بیان کرد: باستان‌گرایی و توجه به گذشته قبل از اسلام، فرهنگی است که در منطقه‌ ما بیشتر نمود دارد و خانواده‌هایی که از لحاظ دینی و فقهی ضعیف‌ترند زودتر و بیشتر فریب کارگردانان این فرهنگ را می‌خورند.

وی ادامه داد: در این صورت حضور علما در مناطقی که این نوع فرهنگ‌ها ترویج پیدا کرده است بیشتر به چشم می‌خورد تا با این مسئله برخورد کنند.

امام جمعه موقت شهرکرد اظهار داشت: اگر دشمن زیرپای جامعه اسلامی را خالی کند کار سخت‌تر است لذا دستگاه‌های امنیتی نیز باید به این مسئله بیشتر اهمیت دهند چرا که گرویدن جوانان به این مکتب‌های غلط سبب بروز مشکلات ضداسلامی و ضدامنیتی می‌شود.

فاطمی با اشاره به اینکه دشمن همیشه دنبال اهرمی برای فشار و بهانه‌ای برای رخنه در جامعه مسلمانان است، گفت: مسائل اقتصادی مسائل مهمی است مسئولان سیاست‌هایی را به موقع اجرا می‌کنند البته ممکن است که تحمل برخی از شرایط و گذر از امتحانات برای افراد سخت باشد و دشمن از همین موضوع استفاده کند و در صدد تخریب برآید.

مدیریت اوضاع مهمترین وظیفه دولت در رویارویی با مشکلات 

وی با اشاره به اینکه در این شرایط مهمترین وظیفه دولت مدیریت است که باید به درستی انجام شود، افزود: مدیریت ضعیف و ناکار آمد و شیطنت، دزدی و حرام‌خواری سبب شکست طرح‌ها و پروژه‌ها خواهد بود، لذا دولت باید در کنترل تولید و کنترل قیمت‌ها قوی باشد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد بیان کرد: در این اوضاع مردم هم باید هوای یکدیگر را داشته باشند مثلا چه می‌شود که اگر کاسب کالایی را با قیمت ارزان خریده‌ کالا را با همان قیمت یا حتی کمتر از قیمت اصلی با هدف کمک به تهی‌دستان ارائه دهد که اجر و پاداشی که از این کار دریافت می‌کند با هیچ پاداشی قابل مقایسه نیست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار