کد خبر: ۸۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
گروه استان‌ها- معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ روز را در شرایط بحران و اضطرار گذرانده است.
کرمانشاه امسال ۳۱ روز را در شرایط بحران و اضطرار گذراند/ ریزگردها منشأ خارجی دارد

منوچهر فخری در گفت‌وگو با آرانيوز در کرمانشاه ، اظهار داشت: استان کرمانشاه از ابتدای امسال 31 روز را با شرایط آلودگی هوا گذرانده است که 11 روز را در وضعیت بحران و مابقی را در وضعیت اضطرار و ناسالم بوده است و همین موضوع مسائل و مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

وی عنوان کرد: گاهی روزانه سه جلسه کارگروه اضطرار هوا برگزار شده که تصمیمات منطقی و معقولی با توجه به شرایط موجود اتخاذ شود.

فخری با بیان اینکه برخی از اطلاع‌رسانی دیرهنگام برای تعطیلی‌ها انتقاد دارند گفت: ما به ناچار باید منتظر دریافت آخرین داده‌های هواشناسی و محیط زیست باشیم و براساس آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی افزود: تعطیلی‌ها در حوزه اقتصادی لطمات جبران‌ناپذیری را تحمیل می‌کند و تلاش می‌شود در صورتی که تعارضی بین سلامت و اقتصاد مردم به وجود آید سلامت انتخاب شود و در مرحله اول مدارس و دانشگاه‌ها و در صورت نیاز ادارات تعطیل شوند.

فخری با بیان اینکه مقرر شده اطلاعیه‌ها در ساعت 11 و 22:45 به اطلاع عموم برسد عنوان کرد: سلامت مردم اولویت و خط قرمز ما است و تلاش می‌شود این صدمات به کمترین میزان ممکن برسد.

 

وی با بیان اینکه این ریزگردها منشأ خارجی دارد و باید از طریق مقامات کشوری پیگیری شود گفت: بنابر دستور رئیس جمهور مقرر شده کارگروهی به دبیری سازمان محیط زیست کشور تشکیل شود و با حضور نمایندگان کشورهای همسایه جلسات متعددی برگزار و این مسئله به صورت ریشه‌ای رفع شود.

فخری با بیان اینکه امکان مواجه شدن با این پدیده در چند ماه آینده نیز وجود دارد افزود: استاندار مکاتباتی را با رئیس جمهور، وزیر کشور و رئیس سازمان محیط زیست انجام داده‌اند و در دستور کار قرار گرفته است.

 

برچسب ها: آلودگی هوا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار