کد خبر: ۸۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
گروه استان‌ها- نهضت طراحی و ایجاد ۴۲ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای طرح شهید سلیمانی در استان کردستان آغاز شد.
نهضت ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای طرح شهید سلیمانی در استان کردستان آغاز شد

به گزارش آرانيوز از سنندج، نهضت طراحی و ایجاد 42 فضای ورزشی درون مدرسه‌ای طرح شهید سلیمانی مبتنی بر راهکار 14/3 سند تحول بنیادین پیش‌ از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی در استان کردستان آغاز شد.

هاشم ناظمی‌جلال مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در آیین کلنگ‌زنی استانی که در هنرستان شهید نمکی سنندج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: از حضور همه مهمانان که به احترام‌ تعلیم و تربیت در این روز تعطیلی در این مکان مقدس که مزین به عنوان شهید نمکی حضور یافته‌اند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین 6 ساحت از جمله ساحت زیستی و بدنی در دستور کار است، افزود: این سند تلاش دارد که دانش‌آموزان در هر 6 ساحت رشد و نمود پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان تحقق ساحت زیستی و بدنی را نیازمند ارتقای فضا‌های آموزشی دانست و اذعان کرد: متاسفانه سرانه فضای ورزشی در استان کردستان نسبت به کشور پایین‌تر است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای ورزشی در کشور برای هر دانش‌آموز نیم‌ متر بوده که در کردستان 20 سانتی‌متر است گفت: آموزش‌ و پرورش برای جبران ضعف‌های این حوزه، دنبال ایجاد فضاهای ورزشی است.

ناظمی‌جلال از اجرای 1400 پروژه چمن ورزشی و سالن ورزشی سقف بلند در سطح کشور خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد فضای آموزشی، 42 مکان آن مربوط به استان کردستان است.

 

وی با ذکر اینکه برای هر چمن ورزشی 150 میلیون تومان و سالن سقف بلند ورزشی یک میلیارد تومان به حساب مدارس استان واریز خواهد شد خاطرنشان کرد: تاکنون در مجموع بیش از 12 میلیارد تومان آن به حساب مدارس استان کردستان واریز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان تاکید کرد: از همه مسئولان استانی و فرماندار شهرستان‌ها انتظار می‌رود که ضمن برنانه‌ریزی، به ترتیب این فضاها را تا پایان مهرماه و اسفندماه آماده و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

ناظمی‌جلال با اشاره به اینکه اول مهرماه 35 چمن ورزشی و 7 سالن سقف بلند ورزشی تا پایان اسفندماه سال‌جاری به اتمام‌ می‌رسد، یادآور شد: در صورت اتمام این پروژه‌ها سرانه فضای ورزشی استان کردستان ارتقا خواهد یافت.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار