کد خبر: ۸۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
قالیباف:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه، موضوع آلودگی هوا را در صحن علنی پیگیری خواهیم کرد.

موضوع آلودگی هوا در صحن علنی مجلس بررسی می‌شودبه گزارش آرانیوز سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، اظهار داشت: امروز شاهد وجود آلایندگی و گرد و غبار در کشور هستیم که موجب شده است که زندگی مردم مختل شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۱۰ اصل قانون اساسی در ارتباط با مصونیت جان و مال مردم، حفاظت از تمامیت ارضی، عهدنامه‌ها و مقاوله‌نامه‌ها، محیط زیست و استقلال کشور است که همگی آنها حقوق مردم را مورد اشاره قرار داده است.

وی ادامه داد: برخی کشورهای همسایه تمام آب‌های مرزی را برای خودشان برداشته و این موجب بروز گرد و غبار شده است. باید تیمی متشکل از کمیسیون‌های عمران، انرژی و غذایی و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا از حقوق مردم و ملت دفاع کند. باید وزیر امور خارجه نسبت به این موضوع پاسخگو باشد چرا که ۷ الی ۸ کشور در اطراف کشورمان از عهدنامه‌ها به نادرستی استفاده می‌کنند.

دلخوش تصریح کرد: در ۵ الی ۶ سال آینده شاهد بحران آب در دنیا خواهیم بود و کشورمان نیز درگیر این مهم خواهد شد. از امروز باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: روز گذشته طی جلسه‌ای موضوع مذکور مورد بررسی قرار گرفت چرا که آلودگی آب، خاک و هوا از جمله چالش‌های جدی در کشورمان، منطقه و دنیا محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرایط امروز محیط زیست موضوع اول بسیاری از کشورها است. باید فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مجلس نسبت به موضوع آلودگی هوا کار کنند. پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه، موضوع مذکور در صحن علنی را پیگیری خواهیم کرد تا مسئولان دولت نیز گزارشی ارائه دهند.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار