کد خبر: ۸۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
گروه استان‌ها - در برداشت گندم از مزارع استان بوشهر تاکنون بیش از ۳۱ هزار و ۳۰۰ تن محصول برداشت و تحویل مراکز خرید شده است.
۳۱ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت شد

به گزارش آرانيوز  ازبوشهر، تولید محصولات کشاورزی در زمینه‌‌های صیفی، سبزی، باغی، زراعی، گلخانه‌ای و خارج از فصل استان بوشهر از ظرفیت بالایی برخوردار است.

بر اساس آمارها سالانه افزون بر 1.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان بوشهر تولید در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

تولید محصولات زراعی از جمله گندم یکی از قابلیت‌های استان بوشهر است که در سال زراعی جاری 104 هزار و 500 هکتار زمین‌های کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص دارد.

کاهش بارندگی‌ها و تداوم خشکسالی به مزارع گندم وارد کرد

امسال 14 هزار و 500 هکتار اراضی استان بوشهر به کشت گندم آبی و 90 هزار هکتار به گندم دیم اختصاص یافت.

کاهش بارندگی‌ها و تداوم خشکسالی در سال زراعی جاری خسارت زیادی به محصولات کشاورزی به‌ویژه به مزارع گندم 

به گفته سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر مزارع گندم دیم با خسارت 90 درصدی و مزارع آبی با افت بیش از 15 درصدی عملکرد برداشت گندم روبه‌رو است.

محصول گندم از 25 هزار و 700 هکتار از اراضی استان برداشت شد

کبری توکلی با اشاره به اینکه تاکنون گندم از 25 هزار و 700 هکتار از اراضی استان برداشت شده است اظهار داشت: تاکنون محصول 14 هزار و 500 هکتار اراضی دیم و 11 هزار و 200 هکتار اراضی آبی برداشت شده است.

وی با اشاره به خرید محصول گندم‌کاران استان بوشهر افزود: تاکنون 17 هزار و 600 تن گندم در قالب خرید تضمینی، 3 هزار و 200 تن در حوزه قراردادی و 10 هزار و 500 تن بذر گندم از کشاورزان خریداری و ذخیره شده است.

31 هزار و 300 تن محصول برداشت و تحویل مراکز خرید شد

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه برداشت گندم تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 31 هزار و 300 تن محصول برداشت و تحویل مراکز خرید شده است.

بر پایه این گزارش امسال برای برداشت گندم در استان 295 کمباین، 13 مرکز خرید شامل 5 مرکز خرید اصلی و 8 مرکز خرید مباشری در سطح شهرستان‌ها ایجاد شده است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار