کد خبر: ۸۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
شهردار ساری:
ساری- شهردار ساری بدهی شهرداری را هزار میلیارد تومان اعلام کرد و درباره تبدیل وضعیت نیروها گفت: هزار فرزند ایثارگر به صورت شرکتی مشغول کار هستند که باید تبدیل وضعیت شوند.

بدهی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی/ اعتبار سفر دولت به زباله سوز ساری رسید

به گزارش آرانيوز ، جواد طالبی صبح چهارشنبه در نشست با مدیران خبرگزاری‌های استان با بیان اینکه ساری دهه ۹۰ خوبی نداشته است، افزود: این درحالی که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مشکلات فراروی را حل کند.

وی با عنوان اینکه از پاسخگویی طفره نمی‌روم و مشکلات را بیان خواهم کرد، افزود: باید از ظرفیت رسانه و در راستای جهاد تبیین برای آشنایی و رفع مشکلات بهره گیریم.

وی با اشاره به وضع موجود شهرداری ساری گفت: شهرداری براساس چارت ۹۳۹ پست سازمانی دارند که این چارت توسط پرسنل رسمی و قراردادی در گذشته تکمیل شده است و شهرداری ساری به دلیل تعداد زیاد نیرو در کشور وضعیت خاصی دارد.

شهردار ساری با بیان اینکه ۱۰ درصد ظرفیت شهرداری از طریق آزمون جذب می‌شود، گفت: همچنین ۳۰ فرزند شهید را مطابق آزمون را تبدیل وضعیت کردیم و احکام آنها ارائه شده است ودر قالب بند و بیش از ۸۰ نفر از نیروها سازماندهی شدند.

طالبی درباره تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر اظهار داشت: هزار فرزند ایثارگر در شهرداری ساری مشغول کار هستند و تبدیل وضعیت این تعداد با توجه به عدم پست سازمانی ممکن نبود و طی مکاتبه مقرر شد اگر پست سازمانی وجود ندارد با رعایت و تعهد کتبی و رسمی متقاضی، به نیروی کارگری و رسمی تبدیل وضعیت شود و یا متصدی خدمات عمومی با مدرک دیپلم و پایین‌تر شود.

وی درباره تعدیل نیروها گفت: نیروهای شهرداری برای کارهای حجمی قرارداد بستند و باید در محل کار خود حاضر شوند و پشت میزنشستن نیروهای شرکتی و استفاده در جایگاه اداری و مالی صحیح نیست از سوی دیگر شهرداری با شرکت قرارداد بسته است.

شهردار ساری بر لزوم ساماندهی نیروها تاکید کرد و گفت: از سال ۹۷ به بعد هزار و ۹۵۰ نیرو به شهرداری آمدند و شمار نیروها به بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر رسیده بود و بیش از سه هزار و ۵۰۰ نیرو شرکتی و بخش اعظم آنها بانوان بودند.

وی با عنوان اینکه طی یکسال گذشته هیچ نیرویی را در شهرداری جذب نکردیم، افزود: امروز شمار نیروها به چهار هزار و ۹۸۰ نفر رسیده است.

شهردار ساری درباره حضورنیافتن در جلسات شورای شهر گفت: هر زمانی که شورا دعوت کرد به جلسه رفتم و باید نسبت به عملکرد شهرداری پاسخگو باشم.

وی با اشاره به ۱۱ هزار تماس با سامانه شهرداری در سال قبل از طریق سامانه ۱۳۷ گفت: تمام تلاش براین است که بتوانیم از همه ظرفیت‌ها برای خدمت رسانی به مردم بهره گیریم.

فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات

جواد طالبی با بیان اینکه کارخانه آسفالت، سنگ شکن، ایستگاه تولید بتن آماده و غیره دارد که طی سال‌ها تعطیل بود، گفت: در سال قبل سعی کردیم از ظرفیت کارخانه‌های شهرداری بهره گیری کنیم و کارخانه آسفالت و سنگ شکن پس از سه سال راه اندازی شده است.

وی با عنوان اینکه حجم زیادی از ماشین آلات فرسوده وخراب بودند، زباله را از مهمترین دغدغه استان و ساری بیان کرد و گفت: درصد رشد زباله سوز طی یکماه گذشته به اندازه ۲۰ ماه بود و پروژه با قدرت جلو می‌رود.

شهردار ساری با بیان اینکه تاکنون ۷۵ میلیارد تومان در قالب سفر دولت به پروژه زباله سوز تخصیص داده شد، افزود: پیش بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل و بهره برداری شود.

وی گفت: حوزه خدمات و جمع آوری زباله در گذشته تاحدودی انحصاری بود و این انحصار شکسته شد و سکوی جدید جمع آوری زباله نیز احداث شد.

شهردار ساری ترافیک شهری را از دیکر مشکلات شهر ساری بیان کرد و درباره بافت فرسوده گفت: طبق ضوابط طرح جامع برای بهسازی این بافت تا ۷۵ درصد تخفیف عوارض داده می‌شود.

وی میزان بدهی‌های ثبت شده را هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: هزار میلیارد تومان نیز شاکی وجود دارد و بدهی‌های ثبت شده طبق نظام پرداخت در حال تسویه است.

شهردار ساری میزان هزینه جاری را طی سال قبل ماهانه ۴۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: سه تا ۳.۵ میلیارد تومان هزینه حمل زباله و ۱.۷ میلیارد تومان قسط بانک شهر است.

وی درباره طلب ۴۰۰ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی از شهرداری گفت: از زمانی که آمدم هیچ بدهی به تأمین اجتماعی نداریم و باید پاسخگو باشند چرا در دوره گذشته لیست بیمه را تحویل می‌گرفتند ولی پول پرداخت نمی‌شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار