کد خبر: ۸۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
گروه استان‌ها - مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: هم‌اکنون ۲۲ ایستگاه تولید بذر گیاهان مرتعی در هفت هزار و ۵۶ هکتار از اراضی ۱۸ استان کشور فعال است.
۲۲ ایستگاه تولید بذر در ۱۸ استان کشور فعال شد

به گزارش آرانيوز از قروه، ترحم بهزاد عصر امروز در بازدید از ایستگاه تولید بذر و گیاهان مرتعی در روستای دوسر این شهرستان، اظهار داشت: این ایستگاه به مساحت 180 هکتار، بزرگترین ایستگاه تولید بذر گیاهان در غرب کشور فعال است و  سالانه بین 50 تا 100 تن بذر گیاهان مرتعی در آن تولید می‌شود.

وی افزود: در ایستگاه تولید بذر گیاهان مرتعی در شهرستان قروه علاوه بر تولید 2 گونه بذری، امکان صادرات به استان‌های دیگر کشور نیز وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 22 ایستگاه تولید بذر گیاهان مرتعی در سطح هفت هزار و 56 هکتار از اراضی 18 استان کشور فعال است.

وی با بیان اینکه تهیه طرح جامع مرتعداری در راستای افزایش پوشش گیاهی در دستور کار ما است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پایه و اساس مدیریت مراتع کشور پروانه مرتع‌داری بوده که در این راستا بهره‌برداران مکلف به تهیه طرح مرتع‌داری هستند.

 

بهزاد "حفظ، احیا، اصلاح، توسعه و بهره‌برداری" از منابع طبیعی را از جمله اهداف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد و افزود: برای تحقق سیاست‌ها نیازمند کمک اساتید، محققان و فعالان این حوزه هستیم.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار