کد خبر: ۸۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
گروه استان‌ها- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: در حال حاضر شش اثر استان سمنان در انتظار ثبت جهانی است.
۶ بنای میراثی استان سمنان در نوبت ثبت جهانی است

به گزارش آرانيوز  از سمنان ، امیر کرم‌زاده عصر امروز در همایش سمنان میراث کهن اظهار داشت: خوشبختانه دولت برای حفظ میراث فرهنگی بودجه های مناسبی را قرار داده که این امر نشان از توجه به این مهم است.

وی با اشاره به ضرورت حفظ میراث فرهنگی و فرهنگ‌سازی در این زمینه گفت: همه ما در حفظ این میراث فرهنگی که به ما ارث رسیده است باید کوشا باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان این که در هفته میراث فرهنگی و رسوم مراسم مختلف آیینی مذهبی در سراسر استان برگزار شد برگزاری جشنواره گل‌غلتان، جشنواره دشت شقایق، جشنواره دشت زمرد گرمسار  و همایش پاسداشت زبان سنگسری در مهدی‌شهر برخی از این مراسم‌ها بود.

کرم‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های مختلف گردشگری استان سمنان گفت این استان نگین زیبای کویر و جنگل است که 868 اثر تاریخی آن ثبت ملی و معنوی شده است.

وی با بیان اینکه سمنان ظرفیت‌های مختلفی میراثی دارد و دارای زبان‌های مختلف است افزود: می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها زمینه رونق گردشگری استان سمنان را فراهم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان  از وجود 11 بافت تاریخی در این استان خبر داد و گفت مطالعات این بافت‌ها در حال انجام است.

کرم‌زاده با بیان اینکه این قرص‌ها عارفانه زیادی را پرورش داده است گفت این مهم نشان دهنده این است که این استان محل تفکر تعقل و عرفانی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با اشاره به ضرورت توجه به حوزه گردشگری و صنعت توریسم گفت: توجه به این حوزه می‌تواند سبب ایجاد شد و رونق اقتصادی شود و همه مسئولان و مردم باید پای کار باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه 6 اثر میراثی این استان منتظر ثبت جهانی است گفت: در استان سمنان بیش از 500 آثار ملموس و ناملموس وجود دارد که ظرفیت ثبت جهانی را دارد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار