کد خبر: ۸۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، سیاست دولت سیزدهم در حذف ارز ترجیحی را یک کار غیر پوپولیستی برای حل مشکلات، دارای نفع بلند مدت برای مردم و یک گام جسورانه خواند.

کارنامه دولت روحانی مشخص است/ انتفاع مردم در حذف ارز ترجیحی

به گزارش آرانیوز علیرضا خجسته‌پور قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین  با بیان نکاتی پیرامون شروع سیاست حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰، گفت: این اتفاق باعث شد تا به همه بخصوص مردم ثابت شود که سیاست قبلی اشتباه بود و منجر به توزیع یک رانت گسترده در بین افراد خاص، هدر رفت بسیاری از سرمایه‌های ارزی و رشد افسارگسیخته قیمت‌ها شد.

وی ضمن اشاره به اینکه در دولت و مجلس جدید، سیاست حذف ارز ترجیحی را از ابتدا با مردم در میان گذاشتند. بیان کرد: با وجود اینکه سعید لیلاز نیز بارها اعلام کرده بود که با سیاست اختصاص ارز ۴۲۰۰ جهانگیری مخالف بوده، و این نشان می دهد نزدیکان دولت قبل با این تصمیم مخالف بودند اما با این حال دولت تدبیر، سیاست‌ خود را اصلاح نکرد؛ حالا که رئیسی درصدد تحول این سیاست است، زبان انتقاد گشودند.

قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، این سیاست دولت رئیسی را یک کار غیر پوپولیستی برای حل مشکلات، دارای نفع بلند مدت برای مردم و یک گام جسورانه خواند.

خجسته‌پور در انتها تصریح کرد: توقع می‌رود که همه اقشار و سیاستمداران به خاطر مسائلی مانند منافع ملی که می‌تواند نقطه اشتراک تمام جناح‌ها و گروه‌های سیاسی باشد، پشت هم باشند. از افرادی که مخالف انجام کاری مانند سیاست حذف ارز ترجیحی برای منافع ملی هستند، تعجب می‌کنم. انتظار داریم کسانی که در دو دولت قبل (یازدهم و دوازدهم) یعنی همان بانیان وضع موجود، حضور داشته‌اند، کلاه خود را قاضی کرده و به وجدان خویش رجوع کنند؛ چراکه ۸ سال عملکرد آنها را هم را دیدیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار