کد خبر: ۸۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهرداری تهران گفت: مناطق ۷، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۷ و ۱۸ کمترین سرانه فضای سبز را در شهر تهران دارند.

کمترین فضای سبز پایتخت در کدام مناطق است؟| ۲۱ باغ به فضای عمومی تبدیل خواهد شد

به گزارش آرانیوز علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهرداری تهران با حضور در شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گزارشی از وضعیت فضای سبز پایتخت ارائه کرد و گفت: سال گذشته ۸ باغ در شهر تهران خریداری و به فضای عمومی بوستان تبدیل شد.امسال نیز ۲۱ باغ در سطح شهر تهران خریداری و به فضای عمومی تبدیل می‌شود.

مختاری در گزارش خود با بیان این که اشتباهی رخ داده بود با این عنوان که بوستان یک هزار و ۲۵۰ هکتاری در تهران ایجاد می‌شود، گفت: میزان یک هزار و ۲۵۰ هکتار جنگل کاری برای کمربند سبز شهر تهران انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بوستان ها همچنین با اشاره به وضعیت آبیاری بوستان‌ها گفت: چند تصفیه خانه از جمله تصفیه خانه شهید چمران، خاش، ساعی و هزار شهید در تهران ایجاد کرده‌ایم.

او هوشمند سازی ۵۵ حلقه چاه آب، ساماندهی دستفروشان در حاشیه بوستان‌ها، احداث مساجد در حاشیه بوستان ها را از جمله فعالیت‌های دیگر عنوان کرد.

پس از ارائه گزارش علی محمد مختاری اعضای شورای شهر نظرات خود را اعلام کردند؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: فضای سبز محله ای برای ما مهم است و باید به ایجاد فضای سبز در مناطق پرداخته شود.

همچنین علیرضا نادعلی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در تهران درخت چنار کاشته می‌شد، گفت: توضیح دهید که بحث تغییر رویه و کاشت درختان دیگر چه بوده است؟

نرجس سلیمانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز  خواستار اعلام تعداد درخت های کاشته شده در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ شد و گفت : تعداد این درختان به تفکیک مناطق و بدون احتساب کمربند سبز اعلام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از بوستان ها در تهران به نام شهید سلیمانی نامگذاری شده است، گفت: به عنوان یکی از اعضای خانواده شهید درخواست دارم تا این بوستان به نام سایر شهدا از جمله برخی از شهدای مدافع حرم که نامی از آنها برده نمی‌شود، نامگذاری شود.

به گزارش آرانیوز سید محمد آقامیری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه استاندارد جهانی سرانه فضای سبز برای هر نفر بین ۲۰ تا ۲۵ متر مربع است گفت:  در حالی که ما قصد داریم خود را به این استاندارد برسانیم، سازمان ملل تلاش دارد تا به دلایل مختلف از جمله بحران آب، این استاندارد را تغییر دهد.این که همه شهر را بوستان کنیم با توجه به ورود به شرایط خشکسالی و ادامه این روند تا ۱۰ سال آینده، روند مناسبی نیست و نیاز به تغییر سیاست در این حوزه وجود دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار