کد خبر: ۸۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: جنگ در خرمشهر، جنگ حیثیتی بود به همین جهت وقتی این شهر را آزاد کردیم، مصداق آن، همان جمله امام (ره) است که فرمودند: «فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها بود».

جنگ در خرمشهر حیثیتی بودبه گزارش آرانیوز حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه  درباره عبارت «در پیش بودن سوم خردادها» اظهار داشت: سوم خرداد از این جهت برای ما مهم است که مبنا و اساس یکی از فتح‌الفتوح‌های ما بود؛ زیرا صدام گفته بود «اگر ایران خرمشهر را پس بگیرد، کلید بصره را به آن‌ها می‌دهم»؛ قبل از اشغال خرمشهر کنار جهان‌آرا و بقیه رزمندگان با حمله ارتش بعث عراق مقابله می‌کردیم، لذا بعد از آزادسازی این شهر وقتی وارد آنجا شدم، به واسطه اقداماتی که عراقی‌ها انجام داده بودند، دیدم واقعاً عراقی‌ها آمده بودند تا در خرمشهر بمانند.

وی افزود: اما آنچه مقام معظم رهبری فرمودند مبنی بر اینکه سوم خرداد‌ها در پیش است، مفهوم آن این است که همچنان حمله دشمن وجود دارد و می‌خواهد قله‌های پیشرفت کشور را بگیرد؛ بر همین اساس، یک روز خرمشهر را به عنوان بخشی از کشور، اشغال فیزیکی می‌کند و یک روز هم خرمشهر «امید» و «اعتقادات» را می‌گیرد؛ به همین علت باید در این جبهه‌ها هم حضوری مقتدرانه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی ادامه داد: علت اینکه عراق با آن همه امکانات و تجهیزاتی که برای جلوگیری از بازپس گیری خرمشهر داشت، ولی باز هم نتوانست در این شهر باقی بماند، بدین جهت بود که رزمندگان ما با سلاح ایمان جنگیدند؛ لذا در آزادسازی خرمشهر اگرچه ما قدرت برتر نظامی نداشتیم، ولی به واسطه ایمان رزمندگان موفق شدیم بر قدرت نظامی عراق پیروز شویم.

وی اضافه کرد: آن زمان پاسداران هیچکدام از دانشگاه‌های جنگ فارغ التحصیل نشده بودند، ولی خدا نحوه جنگیدن را به آن‌ها آموخت و به واسطه همین موضوع بود که توانستند جنگ را در نهایت با پیروزی به پایان برسانند.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: جنگ در خرمشهر، جنگ حیثیتی بود به همین جهت وقتی با وجود تلاش تمام کشور‌های پشتیبان عراق، توانستیم این شهر را آزاد کنیم، مصداق آن، پیروزی ارزش‌ها بر ضد ارزش‌ها یا همان جمله امام خمینی (ره) است که فرمودند «فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها بود».

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار