کد خبر: ۸۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
گروه استان‌ها- کارخانه نوآوری استان گیلان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این استان به بهره‌برداری رسید.
کارخانه نوآوری استان گیلان با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد

به گزارش آرانيوز از رشت ،‌ کارخانه نوآوری استان گیلان صبح امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و همراهی مسئولان استان گیلان در کوچصفهان به بهره‌برداری رسید.

کارخانه نوآوری بستری قابل گسترش و نقش‌آفرین در عرصه نوآوری، شتاب‌دهنده، فضای کاری مشترک، مرکز نوآوری در حوزه‌های تخصصی مختلف و خدمات تخصصی استارتاپ‌ها خواهد بود و این مرکز با سرمایه‌گذاری بیش از صد میلیارد ریال و اعتبار حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور به مبلغ 50 میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

در مجموعه کارخانه نوآوری تعدادی شتاب‌دهنده‌های تخصصی جهت حمایت از استارت آپ‌ها و ایده مستقر شده و در حال حاضر بیش از 4 ایده و استارت آپ و 3 تیم فنار در کارخانه جهت توسعه و اجرای پروژه‌های کسب و کار خود در حال فعالیت هستند.

 

همچنین مرکز نوآوری دانشگاه گیلان صبح امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و همراهی تعدادی از مسئولان استان گیلان به بهره‌برداری رسید و در اختیار جوانان استان قرار گرفت.

مرکز نوآوری دانشگاه گیلان با زیربنای مفید هزار و 875 متر مربع و هزینه عمرانی 62 میلیارد ریال با اعتبار حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مبلغ 43 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان از طریق تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی تبدیل شدن به قطب کارآفرینی مبتنی بر نوآوری در شمال کشور و نقش‌آفرینی در سطح بین‌المللی از طریق ایجاد اکوسیستم منطقه نوآوری و تعامل حداکثری با بازیگران عرصه فناوری در سطح کشور و منطقه از جمله چشم‌اندازهای این مرکز در دانشگاه گیلان است.

بازدید از چند شرکت دانش‌بنیان در شهر صنعتی رشت از جمله شرکت دانش‌بنیان فرآوری و ساخت قطعات خودروی ایران، شرکت دانش‌بنیان پایا کلاچ و شرکت‌بنیان زیست فرآورد پارس جزو دیگر برنامه‌های سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار