کد خبر: ۸۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
امروز در بازار؛
قیمت نفت در اوایل معاملات روز دوشنبه افزایش یافت و این اتفاق به دلیل تقاضا برای سوخت در ایالات متحده، عرضه محدود و کاهش اندک دلار از بازار رخ داده است.

برنت با افزایش ۸۲ سنتی به ۱۱۳ دلارو ۳۷ سنت رسید

به گزارش آرانیوز  قیمت نفت در اوایل معاملات روز دوشنبه افزایش یافت و این اتفاق به دلیل تقاضا برای سوخت در ایالات متحده، عرضه محدود و کاهش اندک دلار از بازار رخ داده است.

به گزارش رویترز، قیمت نفت خام برنت با ۸۲ سنت افزایش به ۱۱۳ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا با ۱ دلار افزایش به ۱۱۱ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید که بر افزایش اندک هفته گذشته برای هر دو قرارداد افزوده است.

استفن اینس، شریک مدیریت دارایی SBI، گفت: «قیمت نفت حمایت می‌شود زیرا بازارهای بنزین در بحبوحه تقاضای قوی که به فصل اوج رانندگی در ایالات متحده می‌رود، همچنان ضعیف است.»

وی افزود: پالایشگاه‌ها معمولاً در حالت رمپ‌آپ هستند تا نیازهای عظیم رانندگان آمریکایی را در پمپ بنزین‌ها برآورده کنند.

فصل اوج رانندگی در ایالات متحده به طور سنتی در آخر هفته روز یادبود در پایان ماه مه آغاز می‌شود و در روز کارگر در سپتامبر به پایان می‌رسد.

تحلیلگران گفتند که علیرغم نگرانی‌ها در مورد قیمت‌های بالاتر سوخت که به طور بالقوه تقاضا را کاهش می‌دهد، داده‌های جابجایی تام تام و گوگل در هفته‌های اخیر افزایش یافته است که نشان می‌دهد افراد بیشتری در جاهایی مانند ایالات متحده در جاده‌ها بوده‌اند.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی می‌گویند: «داده های با فرکانس بالا نشان دهنده رشد مداوم تقاضا است.

کاهش ارزش دلار آمریکا همچنین قیمت نفت را در روز دوشنبه افزایش داد، زیرا نفت خام را برای خریداران دارای ارزهای دیگر ارزان‌تر است.

با این حال، نگرانی‌ها در مورد تلاش‌های چین برای مبارزه با همه‌گیری کووید از طریق قرنطینه، حتی زمانی که شانگهای در اول ژوئن بازگشایی شد، افزایش یافت.

تعطیلی در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، به تولید صنعتی و ساخت و ساز ضربه زده است و اقداماتی را برای حمایت از اقتصاد انجام داده است، از جمله کاهش بیش از حد انتظار نرخ وام مسکن در جمعه گذشته.

ناتوانی اتحادیه اروپا در دستیابی به توافق نهایی در مورد تحریم نفتی روسیه برای حمله به اوکراین، که مسکو آن را "عملیات ویژه" می نامد، همچنین از افزایش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار