کد خبر: ۸۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
گروه استان‌ها_نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد سیاست زدگی را آفت پیشرفت می‌داند و گفت: سند ۲۰۳۰ تیشه به ریشه هویت دینی جامعه ما است
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد: سند ۲۰۳۰ تیشه به ریشه هویت دینی جامعه است

به گزارش آرانیوز از یاسوج ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در نشست با معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سند2030 تیشه به ریشه هویت دینی جامعه ما می زند.

وی عنوان کرد: توطئه‌ و ترفندی که استعمار و استثمار در مقابل ما در پیش گرفته‌اند به‌دنبال این است که هویت دینی جامعه ما را بزداید تا بتواند هویت مورد نظر خود را جا بدهد.

امام جمعه یاسوج اجرای این سند را بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، مانعی بزرگ برای رشد و تربیت انسان های وارسته،خلاق و اندیشمند در چهارچوب سبک ایرانی -اسلامی دانست و افزود:دشمنان با این کار بنیان مهم خانواده که کانون اصلی تربیت انسان‌های شایسته است را نشانه رفته اند تا به اهداف شوم خود دست یابند،.

حسینی رسالت مهم تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت را در این برهه زمانی خطیر و سنگین برشمرد و تاییدگفت:ایستادگی در برابر جریان نفوذ و انحراف و هویت بخشی به دانش آموزان در مدرسه متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی از مهمترین وظایف متولیان تعلیم و تربیت است که این مهم با انجام کار جهادی، انقلابی و خالصانه توام با هوشیاری و حضور به موقع در بزنگاه ها محقق می شود.

وی با بیان اینکه امروزه جنگ‌های نظامی و اقتصادی هیچ نتیجه و دستاورد پایداری برای استعمار و استکبار ندارد افزود: آنها از رویارویی با ملت‌های همیشه بیدار و آزاد بویژه مسلمان نا امید شده و رو به هویت زدایی دینی و فرهنگی در برابر این جوامع آورده اند تا بلکه بتوانند با این حربه به آنان تسلط یابند.

حسینی از دست اندرکاران آموزش و پرورش استان خواست با تخصیص منابع ، تجهیزات لازم ، فضای آموزشی کافی و برنامه ریزی درست برای جبران عقب ماندگی ها در نظام تعلیم و تربیت بیش از پیش تلاش کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با بیان اینکه هویت‌بخشی به دانش‌آموزان در آموزش و پرورش با جدیت دنبال می‌شود گفت: منظور از هویت ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی است که شاکله شخصیت فرد و چیستی آن را تعیین می‌کند .

 ایمان سبحان نژاد با اشاره به اینکه دانش‌آموز ما باید بر اساس هویت ملی رشد کند، تربیت شود و پیش رود، ادامه داد: در این جنگ تلاش ما ناظر بر امروز و فردا نیست بلکه مشارکت کردن در این نبرد و ناظر بر بقا و ادامه ارزش‌های دینی و الهی کشور است که باید در نظام تعلیم و تربیت کماکان ادامه داده شوند.

 

وی یادآور شد: متولیان آموزش و پرورش تمام تلاش خود را به کار می بندند تا دانش آموزانی شایسته، خلاق، انقلابی و متفکر متناسب با هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی تربیت کرده و تحویل جامعه بدهد.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار