کد خبر: ۸۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
گروه استانها_استاندار همدان خواستار اختصاص بخشی از مشارکت‌های خیران عرضه سلامت در زمیه پیشگیری از بیماری ها و غربالگری بیماری‌های سرطانی و دیابت شد.
استاندار همدان: خیران در پیشگیری از بیماری‌ها مشارکت کنند

به گزارش آرانيوز از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد، شامگاه شنبه در آیین نکوداشت خیرین سلامت استان همدان، با بیان اینکه در مقابل اقدامات نیک و خیراندیشانه تک تک خیران سر تعظیم فرود می‌آورم، اظهار داشت: انجام کار خیر توفیقی است که از طرف خداوند به انسان داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شما خیران،معنای کار خیر و گذشت را به معنای واقعی ترجمه کردید، تصریح کرد: در فرهنگ‌ ایرانی و اسلامی ما، بخشش و گذشت نهادینه بوده و هست.

استاندار همدان با بیان اینکه انسان‌هایی که نسبت به دیگران توجه و احساس مسئولیت دارند انسان‌های بزرگی هستند، عنوان کرد: 
کسانی که اهل کار خیر هستند به درجاتی از انسانیت و تکامل دست پیدا کردند.

قاسمی فرزاد گفت: در مقابل خیرین که در مقابل حیات و زندگی دیگران دستگیری و احساس مسئولیت دارند، عده‌ای هستند که با وجود ثروت فراوان، نسبت به این امر بی‌توجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه اوج انسانیت در وجود خیرین است که از دسترنج و امکانات خود می‌گذرند تا به دیگران کمک کند، اظهار داشت: در دنیا گذشتن از دو چیز خیلی سخت است و نیاز به شهامت دارد که یکی از آن گذشتن از مال و دیگری ثروت است.

‌‌

استاندار همدان افزود: در مقابل خیرین و افراد سخاوتمند، کسانی هستند  مانند قاچاقچیان مواد مخدر که با رذالت جان دیگران را می‌گیرند‌.
قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه کار خیر از اعمالی است که هرکسی امکان و قدرت استفاده از آن را ندارد، عنوان کرد: بسیاری افراد هستند که ثروت زیادی دارند اما حتی خودشان هم از آن استفاده نمی‌کنند و به خود سختی می‌دهند.

وی با بیان اینکه خیر دنیا و آخرت برای سخاوتمندان است، گفت: پیشنهاد می‌کنم هزینه‌هایی برای درمان می‌شود به سمت و سوی پیشگیری از بیماری ها و غربالگری بیماری‌هایی سرطان و  دیابت، برود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه با پیشگیری از  ابتلا به بیماری‌ها می‌توان جلوی بسیاری از هزینه‌ها را گرفت، تصریح کرد: با یک غربالگری ساده می‌توان از ابتلا به بسیاری از بیماریهای خطرناک پیشگیری کرد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار