کد خبر: ۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور از بخش خصوصی خواست تا در زمینه ساخت و افزایش شو روم‌ها که موجب جلب هیئت‌های تجاری صنایع دستی می‌شوند، کمک کنند.

صنایع دستی نیازمند صادرات پایدار/ بخش خصوصی به میدان بیاید

به گزارش آرانیوز، پویا محمودیان، درباره لزوم برنامه‌ریزی صحیح برای سامان‌دهی صادرات صنایع دستی  نخستین ویترین بازاریابی صنایع دستی را نمایشگاه‌های خارج از کشور دانست و گفت: ما باید نمایشگاه‌های خارج از کشور را به‌عنوان اولین ویترین‌های بازاریابی برای صنایع دستی جدی بگیریم. از سوی دیگر باید شو روم‌هایی راه‌اندازی و انواع گوناگون صنایع دستی خود را به نمایش بگذاریم.

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور به هدف از تشکیل شو روم‌ها اشاره و بیان کرد: ما شو روم‌ها را برای جلب و جذب هیئت‌های تجاری صنایع دستی تشکیل داده‌ایم تا نمونه‌های مختلف را از استان‌های مختلف ببینند و سفارش دهند.

وی ادامه داد: پیش از شکل‌گیری این شو روم‌ها باید به هیئت‌های تجاری می‌گفتیم اول به اصفهان و شیراز و بعد به خیابان ویلا در تهران بروید. اما حالا همه فرآورده‌های دستی از شهرها و استان‌های مختلف، یک‌جا گرد آمده است.

محمودیان با اشاره به ضرورت مشارکت بخش خصوصی در زمینه سامان‌دهی عرضه صنایع دستی افزود: امیدوارم بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند تا ما با افزایش تعداد شو روم‌ها، جایی را داشته باشیم که همه صنایع دستی را یک‌جا و به طور متمرکز داشته باشیم.

مدیرکل صادرات صنایع دستی ضمن تأکید بر لزوم فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات هم گفت: یکی از این زیرساخت‌ها، ارائه تسهیلات لازم در امر صادرات است.

وی همچنین افزود: ما به یک صادرات پایدار در حوزه صنایع دستی نیاز داریم و در این راستا شعار ما حفظ بازارهای سنتی و در عین حال توسعه بازارهای جدید است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار