کد خبر: ۸۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
گروه استان‌ها- فرماندار شهرستان‌ بندرخمیر گفت: در تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان با شرکت سیمان خمیر، قرار است مشکل آبی برخی از روستاهای منطقه رویدر برطرف شود.
تنش آبی رویدر با همکاری آب و فاضلاب استان هرمزگان و کارخانه سیمان بندرخمیر برطرف می‌شود

به گزارش آرانیوز از بندرخمیر، بندرخمیر یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان است که در سالیان اخیر شاهد کم آبی و بروز مشکلات عدیده در حوزه تامین آب بوده است. 

این مشکل صرفا برای شهر بندری خمیر نیست و بخش‌های مختلف و روستاها نیز از گزند بی آبی در امان نمانده‌اند، بحران آب در این شهرستان به نحوی است که گاه به علت ترکیدگی لوله آب مردم برای چندین روز نیز از آب آشامیدنی بی بهره شده و به ناچار آب مورد نیاز خود را از طریق خرید دبه‌های آب تامین می‌کنند.

دولت سیزدهم و مسئولان استانی این دولت در هرمزگان نگاه ویژه‌ای به مبحث آبرسانی به مناطق مختلف استان از جمله به روستاهای دور افتاده و محروم دارند، یکی از اولویت‌های اساسی این دولت تامین آب شرب سالم برای مردم است و در این زمینه نیز تفاهم نامه‌ها و قراردادهای متعدد با سپاه و سایر ارگان‌ها منعقد شده و از سوی دیگر برخی قرارگاه‌ها نیز برای این امر تشکیل شده تا معضل کم آبی استان برطرف شود. 

درد کم آبی در بندرخمیر نیز یکی از دغدغه‌های اساسی دولت بوده از همین رو در سفر چندی پیش استاندار به بخش‌های رویدر و مرکزی این شهرستان، مسئله آب و تامین آن به یکی از مباحث داغ و اصلی تبدیل شد و مسئولان استانی نیز بر تامین آب و رفع مشکل کم آبی در این مناطق تاکید کردند. 

طرح‌های مختلفی برای تامین آب این شهرستان وجود دارد از جمله آنکه از خط انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی و استان‌های کرمان و یزد قرار است بخشی از روستاهای مسیر این خط لوله نیز از آب آشامیدنی منتفع شوند، یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود در شهرستان بندرخمیر کارخانه سیمان است که به واسطه دارا بودن چند حلقه چاه آب مورد نیاز خود را تامین می‌کند. 

 
 

در همین زمینه میرهاشم خواستار فرماندار شهرستان بندرخمیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: دولت برنامه‌های مناسبی برای تامین آب در این شهرستان دارد و استاندار هرمزگان نیز در جلسه شورای اداری یکی از مصوبات مهم را در راستای تامین آب قرارداد. 
 
وی افزود: پیرو مصوبه سفر استاندار هرمزگان به شهرستان خمیر در خصوص رفع تنش آبی بخشی از مناطق رویدر، صبح امروز جلسه‌ای به همین منظور با حضور نمایندگان آب و فاضلاب و کارخانه سیمان و با حضور بنده انجام شد که نتایج خوبی داشت. 

فرماندار شهرستان خمیر گفت: در این جلسه مقرر شد آب و فاضلاب استان در تفاهم نامه‌ای با کارخانه سیمان، یک حلقه چاه آب واقع در دشت کهورستان که متعلق به شرکت سیمان است را جهت تامین آب بخشی از روستاهای رویدر در اختیار بگیرد.

وی تصریح کرد: آب و فاضلاب استان نیز متعهد می‌شود به همین میزان آب، آبی را از طریق دیگر در اختیار کارخانه سیمان قرار دهد.
خواستار ابراز امیدواری کرد با اجرای این تفاهم نامه مشکل آب در بخشی از مناطق رویدر رفع شود و از تلاش برای رفع نیاز آبی این شهرستان با اجرای طرح‌های مختلف دیگر خبر داد. 


 

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار