کد خبر: ۸۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
گروه استان‌ها -استاندار آذربایجان غربی، با اشاره به برگزاری جلسه نهایی جمع‌بندی سفر رئیس جمهور با حضور وزرا و به ریاست معاون اول رئیس جمهور در روز گذشته گفت: برنامه عمرانی اقتصادی استان نهایی شده و جمع بندی لازم در مورد آن صورت گرفته است.
تشریح جزییات مطالبات استان آذربایجان غربی از رئیس جمهور/ از تکمیل توسعه شبکه‌های آب‌های مرزی و ریلی تا اتمام ۱۵۰ واحد بهداشتی و مراکز جامع سلامت

به گزارش آرانيوز از ارومیه، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی ، محمدصادق معتمدیان در گفت‌و‌گوی تلویزیونی در آستانه سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی، اظهار داشت: همه موارد، مسائل، مشکلات، توانمندی‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در ماه‌ها و هفته‌های اخیر احصا و در اختیار گروه‌های کارشناسی قرار گرفته و مصوباتی نیز در کارگروه‌های مربوط به دولت داشته است.

وی با اشاره به سفر روزهای آینده، رئیس جمهور به این استان گفت: این سفر برکات زیادی در حوزه راه، آب، آموزش، بهداشت و حوزه‌های مرتبط با آنها دارد و گام بلندی برای توسعه استان به شمار می‌رود.

استاندار آذربایجان غربی، با اشاره به برگزاری جلسه نهایی جمع بندی سفر با حضور وزرا و به ریاست معاون اول رئیس جمهور در روز گذشته اضافه کرد: برنامه عمرانی اقتصادی استان نهایی شده و جمع بندی لازم در مورد آن صورت گرفته است.

معتمدیان اظهار کرد: راه یکی از مهمترین بخش‌هایی است که مصوباتی در این خصوص داشته‌ایم، این بخش از اولویت‌های توسعه بوده و با توجه به موقعیت استان و همسایگی با چند کشور، مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: امیدواریم منابع بسیار خوبی در سفر  رئیس جمهور برای تکمیل پروژه‌های راه در حوزه جاده‌های اصلی و فرعی، روستایی و راه آهن اختصاص داده شود تا در این حوزه به سراسر استان نگاه متوازن داشته‌ایم.

معتمدیان گفت: در راه آهن هم کارهای نیمه کاره داریم البته برای اقتصادی کردن راه آهن برنامه داریم و طرح‌هایی در این خصوص مورد تصویب قرار گرفته که در سفر نهایی می‌شود.

وی افزود: طبق این مصوبات، برای حمل کالا از طریق ظرفیت راه آهن در آذربایجان غربی برنامه ریزی می‌شود که تحقق این امر مهم در کاهش قیمت حمل و نقل بسیار مؤثر خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی دیگر بخش مورد توجه در این سفر را آب و جهاد کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: ما 71 هزار هکتار شبکه آب‌های مرزی داریم که نیمه تمام مانده و یکی از مصوبات سفر، تأمین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل شبکه‌های آبیاری این اراضی خواهد بود.

معتمدیان اضافه کرد: همچنین طرح انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه، اتمام سد چپرآباد و ده‌ها طرح دیگر به همراه احیای قنوات و کمک به آبرسانی به مناطق عشایری از دیگر بخش‌هایی است که در این سفر برای آن اعتبار در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای بهبود وضعیت نوسازی مدارس و کیفیت این بخش اظهار کرد: در سفر آینده رئیس جمهور، در این بخش نیز اعتبار خوبی تخصیص خواهد یافت.

معتمدیان توجه ویژه دولت به حوزه بهداشت و درمان را یادآوری کرد و گفت: تکمیل بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی، درمانی و پایگاه‌های سلامت و همچنین ده‌ها پروژه نیمه تمام در دستور کار دولت قرار دارد که برای آنها اعتبار گذاشته می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: در سفر آتی رئیس جمهور، برای اتمام 150 واحد بهداشتی، مراکز جامع سلامت و شهری و اورژانس اعتبار اختصاص می‌یابد.

 

معتمدیان افزود: نگاه ویژه آیت الله رئیسی به توسعه عدالت اجتماعی و مناطق کم برخوردار عامل اصلی این مصوبات است که به طور حتم سبب تحول در این حوزه‌ها و بهبود کیفیت خدمات رسانی به مردم می‌شود.

 

برچسب ها: آذربایجان غربی
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار