کد خبر: ۸۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
«صفار هرندی» گفت: صحنه جهان عوض شده و زمان تغییر به سمت کاهش اقتدار آمریکا و افزایش اقتدار کشور‌ها و قدرت‌های نوظهور فرارسیده است که ما یکی از آن‌ها هستیم.

دوران افول آمریکا و ظهور قدرت ایران فرارسیده استبه گزارش آرانيوز از قم، «محمد حسین صفارهرندی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «جهاد تبیین و راهکار‌های هم‌افزایی در تحولات اخیر» در مدرسه معصومیه قم اظهار داشت: باید دقت کنیم که رژیم گذشته کشور و ملت را در چه جایگاهی در مقایسه با دیگر کشور‌ها نشانده بود و اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایران در کدام نقطه دانش و فناوری جهان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در زمان پهلوی، کشورمان قابل قیاس با کشور‌های قدرتمند نبود، عنوان کرد: امروز در حوزه علم و دانش بین ۱۵ کشور برتر جهان هستیم و در نانو تکنولوژی به چهارم جهان رسیدیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دلخوری‌های مردم، گفت: وقتی رئیس دولت قبل این صندلی را ترک کرد، محبوبیتش نزد مردم کمتر از ۸ درصد بود و احیای این اوضاع و برآورده کردن خواسته‌های مردم قطعاً کار دشواری است.

وی اضافه کرد: دوران افول قدرت آمریکا و غرب فرا رسیده است و چهره‌های شاخص سیاسی جهان مدت‌هاست که این موضوع را بازگو کرده‌اند. آمریکا در سال‌های اخیر حتی یکجا هم موفق نشده و ناکام مانده است و این نشانه‌ی افول قدرتش است.

صفار هرندی تصریح کرد: ما امروز به مراتب قوی‌تر از آمریکا هستیم؛ اول انقلاب وقتی جنگ شد، ما برای صیانت از شهرهایمان امکانات و نیروی آموزش دیده نداشتیم، ولی بعداز مدتی همه این‌ها را خودمان فراهم کردیم، خودمان استراتژی نبرد نوشتیم و خودمان تسلیحات‌مان را ساختیم.

وی با تاکید بر اینکه گفتمان انقلاب اسلامی که ما امروز از آن دفاع می‌کنیم بر سر زبان همه آزادی‌خواهان دنیا افتاده است، افرود: مشکلات داریم و مشکلات واقعا آزاردهنده است، اما انتهای تحمل این سختی‌ها و حرکت و ادامه دادن مسیر انقلاب اسلامی، رستگاری و راحتی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: وقتی بتوانیم با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان بسیاری از نیاز‌های پیشین‌مان را برطرف کنیم، این یعنی داریم در مسیر رستگاری قدم برمی‌داریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: صحنه جهان عوض شده و زمان تغییر به سمت کاهش اقتدار آمریکا و افزایش اقتدار کشور‌ها و قدرت‌های نوظهور فرارسیده ‌که ما یکی از آن‌ها هستیم.

همایش «جهاد تبیین و راهکار‌های هم‌افزایی در تحولات اخیر» به همت مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات مدرسه معصومیه برگزار شد.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار