کد خبر: ۸۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی:
سرهنگ «فلاحی» با بیان اینکه فتح خرمشهر یکی از نشانه‌های انقلاب و نظام و خون‌های شهدای انقلاب است، گفت: مراسم تجلیل از رزمندگان عملیات بیت‌المقدس در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

رزمندگان عملیات بیت‌المقدس در خراسان جنوبی تجلیل می‌شوندسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با آرانيوز در بیرجند، با بیان اینکه فتح خرمشهر یکی از نشانه‌های انقلاب و نظام و خون‌های شهدای انقلاب است، اظهار داشت: با فتح خرمشهر عملیات‌های پیروزمندانه ایران پشت سر هم اتفاق افتاد و دشمنانی که تا سوم خرداد گردن‌کشی می‌کردند بعد از آن درخواست‌های عقب‌نشینی و ضعف را از خود نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه از خراسان بزرگ هشت گردان به عملیات بیت‌المقدس اعزام شدند، بیان داشت: در عملیات بیت‌المقدس ۷۰۰ رزمنده در قالب سه گردان ابوذر به فرماندهی شهید آهنی، گردان مالک‌اشتر به فرماندهی شهید فایده و گردان شهید بهشتی به فرماندهی شهید آخوندی از خراسان جنوبی حضور داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تصریح کرد: گردان ابوذر به فرماندهی سردار شهید «رجبعلی آهنی» گردان خط‌شکن عملیات بیت‌المقدس بود و این گردان از کرخه عبور می‌کند و ضمن تصرف خاکریز تا جاده هویزه اهواز پیشروی می‌کند.

فلاحی با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد در استان، افزود: با توجه به فرارسیدن گرامیداشت عملیات بیت‌المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر برنامه‌های مختلفی با مشارکت نهادها و دستگاه‌های مختلف در استان برگزار می‌شود.

وی اجرا و پخش برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی از شبکه استانی خاوران، دیدار فرماندهان و مدیران دستگاه‌های اجرایی با خانواده معزز شهدا و پیشکسوتان عملیات بیت‌المقدس را از مهم‌ترین برنامه‌ها ذکر کرد و متذکر شد: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، سخنرانی فرماندهان نظامی در مصلای نماز جمعه و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی مراسم تجلیل از رزمندگان عملیات بیت‌المقدس، پخش فیلم‌های مناسبتی و روایت‌گری راویان دفاع مقدس در روزهای سوم و چهارم خرداد‌، رژه موتورسواران، فضاسازی مرتبط با آزادسازی خرمشهر در سطح شهرها و روستاها، برگزاری یادواره شهدا، مسابقات مختلف فرهنگی، ورزشی و هنری را از دیگر برنامه‌های سالروز حماسه سوم خرداد اعلام کرد.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار