کد خبر: ۸۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
گروه استان‌ها ـ مسئول کنترل آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حال حاضر هوای همدان برای همه گروه‌های جامعه، بسیار ناسالم و خطرناک است.
هوای همدان برای همه گروه‌ها بسیار ناسالم و خطرناک شد

مهدی خدابخشی در گفت‌و‌گو با آرانیوز در همدان اظهار داشت: کیفیت هوای همدان نسبت به دیروز بهتر نشده و همچنان ناسالم و خطرناک است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس طبقه‌بندی کیفیت هوا، آخرین رده، وضعیت خطرناک است، تصریح کرد: اکنون در حالت خطرناک هستیم.

مسئول کنترل آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه آلودگی هوا در شهرستان‌های نهاوند و ملایر بسیار شدیدتر از همدان است، عنوان کرد: آلودگی مناطق جنوب استان محسوس‌تر است.

خدابخشی با تاکید بر اینکه در زمان آلودگی هوا، نباید در فضای باز قرار بگیرید، اظهار داشت: کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی، تنفسی، ریوی و بیماران زمینه‌ای، بیش از دیگران در معرض خطر و عوارض ناشی از آلودگی هوا هستند.

وی با اشاره به اینکه گرد و غبار هوا از خارج از کشور وارد منطقه ما شده، تصریح کرد: استفاده از ماسک مناسب هنگام خروج از منزل ضروری است.

مسئول کنترل آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه شایع‌ترین عوارض آلودگی هوا مربوط به عوارض چشمی، تحریک گلو و سیستم تنفسی است، اظهار داشت: در برخی شهرها، آلودگی هوا سبب افزایش حملات قلبی شده است.

 

خدابخشی با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، آلودگی هوا تا روز جمعه در استان برقرار است، عنوان کرد: از مردم تقاضا داریم از تردد غیر ضروری در بیرون از منزل خودداری کنند و با بستن در و پنجره‌های منازل مانع ورود ذرات گرد و غبار به محل زندگی خود شوند.

 

 

 

 

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار