کد خبر: ۸۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
گروه استان‌ها ـ نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه علمای شیعه و اهل سنت باید هوشمندانه عمل کنند، گفت: علما برای جلوگیری از ایجاد جنجال در محتوای سخنرانی‌ها باید دقت بیشتری داشته باشند.
امام جمعه زاهدان: علمای شیعه و اهل سنت باید هوشمندانه عمل کنند

به گزارش آرانيوز از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی صبح امروز در دیدار مولوی عثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد "الخلیل" شهرستان خاش که در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌ و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: در جلسات با علمای اهل سنت بر لزوم دقت در سخنرانی‌های علما تاکید داشته و بیان کردیم که در فضای کنونی با وجود رسانه و فضای مجازی هیچ صحبتی پنهان نمانده و سال‌های سال باقی خواهد ماند و مهم است که ما کنترل شده سخن بگوییم.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان افزود: گاهی ممکن است حین سخنرانی در جلسه عمومی یا خصوصی چندان دقت نکرده و به نحوی سخن بگوییم که صحبت‌های ما ضبط و پس از انتشار عامل ایجاد جنجال شود.

وی بیان کرد: گاهی برخی کلیپ‌ها، عمومی و قابل استفاده برای عموم است اما برخی مباحث، علمی و باید در مجامع تخصصی  مطرح شود و در صورت طرح در فضای جامعه ممکن است باعث حساسیت، اختلاف و درگیری شود.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در مورد برگزاری نماز عید سعید فطر بیان داشتیم که نباید حساسیت به خرج داد و  انتظار این است که هر کس بر اساس مذهب خود عمل کند اما متاسفانه بعضی از جوسازی‌ها در داخل و خارج استان صورت گرفت که باعث شد یک امر مذهبی ساده، وجهه سیاسی پیدا کرده و عامل ایجاد اختلاف شود.

 

امام جمعه زاهدان ادامه داد: باید عملکرد دوستان در طول سال به نحوی باشد که چنین برچسب‌هایی به آن‌ها نچسبیده و از چنین اتفاقاتی به عنوان یک مانور سیاسی یاد نشود.

وی خطاب به مولوی قلندرزهی عنوان کرد: متاسفانه برخی با هر اتفاقی دنبال سوءاستفاده هستند چنانچه در حادثه شهادت طلاب در حرم مطهر رضوی اتفاق افتاد و در همان برهه زمانی تاکید کردیم که علمای شیعه و اهل سنت باید هوشمندانه عمل کنند نه اینکه یک طرف یا محمد(ص)، یا علی(ع)، یا زهرا(س) و یا حسین(ع) گفتن را شرک بداند و در مقابل چنین عنوان شود که هر کس امامت ائمه اطهار(ع) را قبول نداشته باشد کافر است که نتیجه آن عامل ایجاد درگیری خواهد شد.

آیت‌الله محامی بیان داشت: باید افراد توجیه شوند تا ما گرفتار تجربه تلخ افغانستان، پاکستان، سوریه و ... نشویم و به تحقق نیات شوم دشمنان کمک نشود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار