کد خبر: ۸۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
جانشین فرمانده پاسداران انقلاب اسلامی:
یزد- جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بعد از جنگ تحمیلی همه دولتها مدام بر اجرای طرح اقتصادی فعلی تاکید داشتند اما دولت سیزدهم برای اجرای آن جرأت به خرج داد.

دولت برای اجرای طرح اقتصادی جرأت به خرج داد

به گزارش آرانیوز، سردار سرتیپ علی فدوی، صبح سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه الغدیر استان یزد که در حسینیه ثارالله برگزار شد، با اشاره به داستانی از حضرت نوح اظهار داشت: در زمان های کوتاه مسئولیتی باید از فرصت برای خدمت استفاده کرد زیرا ساعتها برای تمام کردن عمر عجله دارند و در این فرصت کم باید عاقبت خود را با بهشت قطعی کنند.

وی عنوان کرد: مسئولیت ها و وظایف در یک نظام اسلامی کار آخرتی است و اگر تمام و کمال به انجام مسئولیت خود نباشد، خسران بزرگی است و در کار آخرتی باید خود را مقدم بر دیگران بشماریم البته این تکالیف و وظایف سختی بسیاری دارد.

فدوی ادامه داد: در سپاه باید آماده باشیم برای اینکه هر لحظه هر آنچه داریم در راه خدا بدهیم که مهترین آن جان و آبروست.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: 40 هزار پاسدار و 100 هزار بسیجی شهید مؤید این است که در طول 40 سال انقلاب اسلامی، پیشی گرفتن از یکدیگر در انجام کارهای آخرتی و انجام تکلیف رایج بوده است.

وی با تاکید بر اینکه قاعده هم در مبارزات انقلاب، پیروزی انقلاب، طول عمر انقلاب و دفاع از حرم وجود دارد، افزود: جوانانی که شاید حتی انقلاب و پیروزی آن را درک نکرده اند، امروز مدافع حرم شده اند و این رویه را حفظ کرده اند که این از عنایات خداوند متعال است.

فدوی تاکید کرد: همه ما در سپاه پاسداران باید به فکر تقویت این رویه باشیم و مردم این موضوع را نه در کلام بلکه در عمل ببینند و این رسم و رسوم شهیدان است که در انجام تکلیف خود، از دیگران پیشی گرفتند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه شهدا پشتوانه ما هستند، افزود: باید به پشتوانه این شهدا در انجام کارهای آخرتی از یکدیگر سبقت بگیریم.

فدوی با بیان اینکه لباس علما لباس پیغمبر است، بیان کرد: پاسداران نیز لباس رزمندگان پیغمبر را بر تن دارند و در این لباس باید خدمتگزاری کامل برای بندگان خدا انجام دهند و بهشت را برای خود تضمین کنند.

وی با اشاره به ادامه فعالیت سردار رضا پورشمسی، فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد در معاونت بازرسی اظهار داشت: امروز در سپاه بسیاری از مسئولان کسانی هستند که جنگ را ندیده اند اما راه شهدای آن دوران را طی می کنند.

ویژگی یزدی‌ها انتظار از فرمانده سپاه یزد را بالا می برد

فدوی با اشاره به خدمت رسانی سپاه در یزد بیان کرد: کار سپاه در یزد ساده تر است زیرا مردم یزد در انجام کارهای آخرتی خود را دارای اولویت می دانند، حرام و حلال را سفت و سخت رعایت می کنند و نسبت به انجام امور دینی و عقیدتی بصیرت دارند که این کار را آسان می کند اما در عین حال این ویژگی یزد، انتظار از فرمانده سپاه در یزد را بالا می برد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در وعده خدا تخلفی نیست، عنوان کرد: خداوند سفارش کرده که بندگان خدا به امور آخرت خود بپردازند و امور دنیا را به من بسپارند و عده ای نیز در حالی که این موضوع را می دانند به دنبال تکلیف خود نمی روند و جهنم را برای خود رقم می زنند.

وی افزود: این روزها از روزهایی است که کار بصیرتی نیاز است زیرا در گردنه سختی در کشور هستیم و کاری که دولت سیزدهم انجام داد، در همه دولت ها می گفتند باید انجام بشود اما هیچکدام انجام ندادند و از زمان دولت سازندگی مدام به دنبال اجرای این طرح بودند اما کسی جرأت اجرای آن را نداشت.

فدوی ادامه داد: دولت سیزدهم با عنایت خداوند متعال این کار را انجام داد و بقیه به اندازه بصیرت خود باید پای کار بیایند تا از این گردنه با بیشترین نفع و کمترین ضرر عبور کنیم.

وی افزود: همه کشورهایی که اقتصاد قابل دفاعی دارند، از این مرحله عبور کردند و اکنون به شرایط خوبی رسیده اند و ما نیز باید تلاش کنیم با همدلی از این مرحله گذر کنیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: اگر دستورات خدا و پیامبر به طور نسبی هم انجام بشود، خداوند عنایت می کند و بهترین نتایج را رقم می زند و اکنون نیز باید ابتدا جای خود را بدانیم و کمک کننده باشیم.

زمینه بروز توانمندی های اقتصادی مردم فراهم شود

فدوی تصریح کرد: باید از این روند اقتصاد سوبسید دار جدا بشویم و بتوانیم توانمندی های اقتصادی مردم را بروز بدهیم زیرا این قابلیت و توانمندی در مردم ما وجود دارد و اگر نظام و سیستم طوری باشد که این توانمندی ها بروز کند، به موفقیت دست خواهیم یافت.

وی عنوان کرد: باید از این گرفتاری هایی که در شأن ملت ما نیست جدا بشویم و همانگونه که در حوزه های دفاعی و نظامی پیشرفت های جدی داشته ایم، در حوزه اقتصادی نیز شش دانگ و با ایمان و نیت کامل پای کار برویم و به موفقیت دست پیدا کنیم و ایمان داشته باشیم که خدا ما را همراهی خواهد کرد.

فدوی تصریح کرد: رئیس جمهور محترم دل و جرأت بسیاری برای اجرای این طرح بزرگ اقتصادی داشت و اکنون همه ما نیز باید با همین روحیه مسئولیت های خود را به انجام برسانیم.

در این مراسم از تلاش های سردار رضا پورشمسی تجلیل و سردار حسین زارع کمالی به عنوان فرمانده سپاه الغدیر یزد معرفی شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار