کد خبر: ۸۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
مدیران‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش آرانيوز از تبریز، امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی امروز (سه‌شنبه) با «علیرضا صیادی» مدیرکل آموزش و پرورش استان دیدار کرد.

امیر «عباسی» در این دیدار ضمن تبریک انتصاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: نقش وزارت آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است و تقدیم تعداد زیادی شهید و ایثارگر و تعلیم و پرورش جامعه بزرگ دانش‌آموزی موید همین موضوع است.

وی افزود: امروز نیز آموزش و پرورش ظرفیت بزرگی در زمینه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دارد و به همین جهت، نیاز است تا تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش استان در این زمینه تنظیم شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: هم‌اکنون تکمیل محتوای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در اولویت کار ماست که در این راه باید از ظرفیت آموزش و پرورش نیز استفاده شود.

وی ادامه داد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرده‌اند «جهاد تبیین» وظیفه‌ای همگانی است و آموزش و پرورش می‌تواند از طریق حضور راویان دفاع مقدس در مدارس و...، در این مورد ایفای نقش کند.

«عباسی» با اشاره به برنامه‌های چهلمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: حضور دانش‌آموزان در این مراسم‌ها و برنامه‌ها می‌تواند تاثیر مفیدی در آشنایی آن‌ها با سلحشوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان داشته باشد.

وی افزود: تلاش ما این است گالری و سوژه ویژه کودکان و نوجوانان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به‌صورت هنری اجرایی شود. همچنین اجرای زنگ مقاومت در مدارس نیز از برنامه‌های مفید در این زمینه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم در این برهه حساس، با مشارکت دو نهاد گام‌های موثری در زمینه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برداریم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار