کد خبر: ۸۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: حوزه بهداشت، درمان و سلامت شهرستان گنبدکاووس سالانه به طور میانگین به ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شرق گلستان خدمات ارائه می‌دهد.

رماندار و برخی از مسئولان شهرستان و مسئولان شبکه بهداشت و درمان با معاون آموزش وزارت بهداشت و درمان اظهار کرد: شهرستان گنبدکاووس با ۱۷۰ روستا دارای بیش از ۴۱۱ هزار نفر جمعیت بوده که تقریبا به طور مساوی بین روستا و شهر تقسیم شده‌اند.

وی تصریح کرد: این شهرستان دارای‌چهار بیمارستان با ظرفیت ۵۰۱ تخت فعال و دو بیمارستان خصوصی با ظرفیت ۱۱۲ تخت فعال، بیمارستان تامین اجتماعی با ظرفیت ۱۲۵ تخت فعال، ۲۸ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۱ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، ۱۱۲ خانه بهداشت و در مجموع تعداد ۷۳۸ تخت فعال، ۳۵۴ پزشک عمومی، ۲۹۰ پزشک متخصص و ۱۱۷ پزشک دارای بورد که به عنوان مدرس می‌توانند خدمات ارائه دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: حوزه سلامت، درمان و بهداشت شهرستان گنبدکاووس به طور میانگین سالانه  به ۲۰۰ هزار نفر به‌جز در حوزه بیماری کرونا به مردم شرق گلستان خدمات ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: گنبدکاووس به لحاظ داشتن کارشناسان مجرب، فضاهای آموزشی، خوابگاه و مراکز درمانی مناسب ظرفیت و پتانسیل بالایی برای آموزشی شدن بیمارستان‌ها را دارد.

بدیعی گفت: خیرین خوبی در شهرستان وجود دارند که علاقمند به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت و درمان هستند.

* وعده‌های دولت گذشته سبب بدبینی مردم گنبدکاووس  نسبت به مسئولان حوزه سلامت و درمان شده است
امام جمعه گنبدکاووس گفت: متاسفانه دولت گذشته وعده‌های سرکاری زیادی در مورد آموزشی شدن بیمارستان‌های گنبدکاووس داده که این امر سبب بدبینی مردم شهرستان نسبت به خدمت واقعی مسئولان در این حوزه شده است.

حجت‌الاسلام محمود ترابی اظهار کرد: در کشور ما ۲۰ شهرستان دارای امتیاز ویژه بودن هستند اما متاسفانه تنها شهرستان ویژه که از دانشکده پزشکی و خدمات آموزشی شدن بیمارستان بی‌بهره بوده گنبدکاووس است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در حوزه تامین  زیرساخت‌های جاده و مراکز درمانی تاکید فراوان دارند و امید داریم این شاخص‌ها در شهرستان گنبدکاووس توسعه پیدا کند.

بیش از یک‌هزار پزشک گنبدی عضو نظام پزشکی هستند
رئیس نظام پزشکی شهرستان گنبدکاووس گفت: شهرستان گنبدکاووس دارای یک‌هزار و ۵۰ پزشک عضو نظام پزشکی دارد و گنبدکاووس شهرستان رامیان و آزادشهر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

علاقی اظهار کرد: حوزه سلامت و بهداشت شهرستان این آمادگی و ظرفیت را دارد که از فردا بتواند آموزشی شدن بیمارستان را فراهم کند.

وی تصریح کرد: شهرستان گنبدکاووس از سال ۱۳۷۰ به دنبال آموزشی شدن بیمارستان‌ها بوده و زیرساخت‌هایی مانند وجود‌ پزشکان متخصص و فضاهای مورد نیاز در این شهرستان فراهم است.

* ۳۰۰ نفر از دانشجویان گنبدی در کشورهای دیگر مشغول تحصیل هستند
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: گنبدکاووس به لحاظ دانشجویان پزشکی ظرفیت خوبی داشته و هم اکنون ۳۰۰ نفر از دانشجویان پزشکی شهرستان به دلیل عدم زیرساخت‌های لازم در کشورهایی مانند ترکیه، اوکراین، قبرس و غیره در حال تحصیل هستند.

امانقلیچ شادمهر اظهار کرد: دولت قبل به روزمرگی دچار شده بود و بیشتر تصمیمات اجرایی کشور در پشت میز و داخل خودرو گرفته می‌شود و ما انتظار داریم دولت سیزدهم همانطور که تاکنون عادلانه رفتار کرده، مطالبات به‌حق شهرستان را مورد توجه قرار دهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه پروژه فاضلاب شهرستان ۳۰ سال، جاده نفت ۴۰ سال، راه آهن ۳۰ و دانشکده پزشکی به مدت ۳۰ سال است که رها شده و مورد توجه قرار نگرفته است.

* بیشتر فضاهای درمانی شهرستان گنبدکاووس مستهلک و فرسوده است
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: شهرستان گنبدکاووس به لحاظ فضاهای درمانی کمبود داشته و بیشتر فضاهای درمانی شهرستان مستهلک و فرسوده است.

مهدی دهرویه اظهار کرد: مطالبه چندین ساله مردم و مسئولان شهرستان  آموزشی شدن بیمارستان‌های گنبدکاووس بوده و در این مسیر همکاری و پای کار بودن مسئولان استانی و کشوری شرط است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار