کد خبر: ۸۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
امام جمعه دهگلان گفت: اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها شمشیر برنده‌ای است که دست رانتخواران را از اقتصاد کشور قطع خواهد کرد.

ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه دهگلان در گفت‌وگو با آرانیوز در سنندج به اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و بایدها و نبایدهای آن اشاره و اظهار کرد: اقتصاددانان و کسانیکه در این حوزه صاحب‌ نظر و تجربه هستند این اصلاح را یک نوع جراحی و مبارزه با رانت می‌دانند.

امام جمعه دهگلان خاطرنشان کرد: نظارت کامل و دقیق، مبارزه و برخورد با احتکار، برخورد قاطعانه و بازدارنده با متخلفین و احتکارکنندگان همواره مطالبه عموم مردم بوده که حذف ارز ترجیحی و اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها می‌تواند پاسخگوی این مطالبه به حق باشد.

وی تصریح کرد: بحث گرانی اقلام یک مشکل جهانی بوده و خاص ایران نیست اما با این اختلاف که باید سطح درآمد مردم و معیشت جامعه اصلاح شود تا اقشار کم درآمد و کم برخوردار آسیب کمتر و سختی کمتری را متحمل شوند. 

امام جمعه دهگلان خاطرنشان کرد: از مردم هم انتظار می‌رود به شایعات هدفمند در فضای رسانه‌ای و پیام رسانه‌های معاند توجه نداشته و ضمن حفظ آرامش از خریدهای کلان که موجب کمبود مواد غذایی در بازار می‌شود خودداری کنند.

وی اضافه کرد: مبارزه با فساد و رانت از شعارهای دولت سیزدهم است و امیدواریم این شعار به مرحله عمل برسد و دیگر شاهد رانت و سوء استفاده عده‌ای در کشور نباشیم که البته لازمه تحقق این مهم همراهی و کمک مردم به دولت در اجرای طرح اقتصادی جدید است.

امام جمعه دهگلان گفت: اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها شمشیر برنده‌ای است که دست رانتخواران را از اقتصاد کشور قطع خواهد کرد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی و بازرسان اقتصادی نیز باید نسبت به مدیریت، نظارت و مقابله با مفسدین اقتصادی که سفره مردم را هدف قرار داده‌اند تلاش جهادی و بی‌وقفه داشته باشند.

امام جمعه دهگلان همچنین گفت: مردم از دستگاه قضا انتظار برخورد قاطعانه و بازدارنده با متخلفین دارند و هرگاه مردم اقتدار و برخورد از دستگاه قضایی را مشاهده نمایند امیدوارتر دولت را برای رسیدن به هدف یاری می‌دهند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار