کد خبر: ۸۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه بخش عمده تجهیزات پزشکی وارداتی است، گفت: وزارت بهداشت خودش در این بخش مشکل دارد و لازم است حمایت‌های پیش‌بینی‌شده در قانون، از طریق بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد.

بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه نیاز وزارت بهداشت به تجهیزات پزشکی را تامین کنند

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آرانیوز، با بیان اینکه این کمیسیون مستمرا بر بازار دارو و تأثیر اصلاح یارانه‌ها بر آن نظارت می‌کند، اظهار داشت: با توجه به اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی و با توجه به اینکه دولت چند بار اعلام کرده که قیمت دارو افزایش نمی‌یابد، قضاوت درباره تأثیرات اصلاح یارانه‌ها بر بازار دارو زود است.

وی افزود: فعلا پیامدهای وضعیت فعلی بر بازار دارو را مستمرا بررسی می‌کنیم و فکر می‌کنم تأثیر تصمیمات اخیر بر این بازار تا دو سه هفته دیگر خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان دهد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: پیش از این گفته شده که 90 قلم دارو ارزان شده است؛ این 90 قلم دارو عمدتا داروهایی هستند که پیش از این در لیست بیمه نبوده‌اند و حالا با قرار گرفتن در پوشش بیمه ارزان شده‌اند.

شهریاری همچنین به بازار تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: در رابطه با تجهیزات پزشکی نگرانیم، چراکه اگر ارز ترجیحی این حوزه حذف شود و به سرعت حمایت جبرانی صورت نگیرد، مردم در بسیاری از عمل‌های جراحی به مشکل برمی‌خورند.

وی اضافه کرد: بخش عمده تجهیزات پزشکی، وارداتی است و طبیعی است که باید ارز مناسب به آنها اختصاص یابد و در صورت حذف ارز ترجیحی این بخش، حمایت‌های جبرانی پیش‌بینی شده در قانون با هماهنگی و بدون وقفه اعمال شود تا مردم در این بخش به مشکل برنخورند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: البته وزارت بهداشت خودش در این بخش مدعی است و مشکل دارد و لازم است حمایت‌های پیش‌بینی‌شده در قانون، از طریق بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد و ما هم در کمیسیون با جدیت پیگیر این مسئله هستیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار