کد خبر: ۸۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
گروه استان‌ها- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نرخ صادرات بازارچه‌های مرزی استان از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال‌ گذشته ۷۹ برابر شده که این مصداق تحول و پیشرفت استان است.
نرخ صادرات بازارچه‌های مرزی‌ سیستان و بلوچستان رشد ۷۹ درصدی داشته است

به گزارش آرانیوز از زاهدان، حسین مدرس خیابانی امروز در نشست با اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد زاهدان با تاکید بر اینکه ما به دنبال ایده و راهکاریم، اظهار داشت: حرکت جدیدی در استان ایجاد شده و این نگاه توسعه محور در تک تک پروژ‌های استان جریان پیدا کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دو هزار و 700 روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند که 28 درصد این طرح به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد. امروز ما در استان بیشترین اعتبارات سفر ریاست جمهوری و اعتبارات سال 1401 را داریم همچنین بالاترین نرخ اعتبارات جهادی نیز به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: 63 کیلومتر از جاده‌های شمال استان تحویل شده و تقریباً تمام پروژه‌هایی که در این منطقه متوقف بود، مجدد احیا شده است. سیستان و بلوچستان دارای کمترین نرخ تصادفات جاده‌ای اما بالاترین میزان کشته‌ها است که اکثراً در تصادفات رخ به رخ ناشی از جاده‌های دوطرفه غیر استاندارد روی می‌دهد.

همه مرزنشینان سیستان و بلوچستان باید در منفعت مرز به طور مساوی سهیم باشند
نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان: احیای منطقه آزاد چابهار در گرو انتخاب مدیر قوی با نگاه ملی و فراملی است
‌240 کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان احداث می‌شود

مدرس خیابانی گفت: باید یک شورای نخبگی برای توسعه و پیشرفت استان تشکیل داده و کمیته‌های تخصصی را زیر مجموعه آن قرار دهیم. در بازدید‌های میدانی یکی از مهمترین گروه‌ها دانشگاهیان و اساتید هستند در این راستا در همه جلساتی که برای اجرای پروژها می‌گذاریم، این قشر فرهیخته حضور دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مدیران باید حلقه‌ای از نخبگان جوان را برگزینند، بنابراین ما دائم نیاز داریم با نخبگان و دانشگاهیان در راستای آسیب‌شناسی و رفع مشکلات و ارائه راهکارهای علمی و تخصصی ارتباط داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما به صورت مرتب با دانشگاهیان و گروه‌های جهادی ارتباط داریم و این امر باعث شده که اولویت‌های ما در استان کاملاً مشخص شود‌. در فهرست مشکلات به وفاق رسیده‌ایم، اولویت‌های استان شناخته شده اما آن چیزی که اهمیت دارد؛ حل این مشکلات است.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نرخ صادرات بازارچه‌های مرزی استان از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال‌ گذشته 79 برابر شده که این مصداق تحول و پیشرفت استان است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار