کد خبر: ۸۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
گروه استان‌ها ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از رسانه‌های انقلابی و مردمی هم توقع داریم که با همه توان مزیت‌های اجرای طرح‌های اقتصادی دولت را تشریح کنند و نگذارند که رسانه‌های معاند کام شیرین محرومان از اصلاح یارانه‌ها را تلخ کنند.
عضو مجلس خبرگان: دولت نگذار‌د ‌رسانه‌های معاند کام شیرین محرومان از اصلاح یارانه‌ها ‌تلخ کند‌

آیت‌الله علی اسلامی در گفت‌وگو با آرانيوز  درقزوین درباره اجرای طرح نظام مردمی‌سازی یارانه‌ها توسط دولت اظهار داشت: آنچه مسلم است اینکه در چند سال اخیر یارانه‌ها طوری توزیع شد که نفع آن به جای اینکه به فقرا و محرومان برسد، به کسانی رسید که در سال‌های قبل از هدفمندی ثروت‌های زیاد انباشته کرده بودند.

وی اضافه کرد: اما از زمانی که دولت دلار به نرخ ترجیحی به واردکنندگان داد، رانت و فسادهای زیادی در حوزه اقتصاد اتفاق افتاد و بسیاری از افراد ثروتمند به اسم شرکت‌های واردکننده ارز زیادی را با نرخ 4200 تومانی گرفتند و یا در بازار آزاد فروختند و یا با ارز اختصاص‌یافته برای کالاهای اساسی محصولات غیرضروری و لوکس وارد کردند و یک‌شبه میلیاردر شدند.

اسلامی با بیان اینکه شبکه فساد ایجادشده در ذیل اختصاص ارز 4200 تومانی ضربه‌های زیادی به تولید و اشتغال در سال‌های اخیر وارد کرد، ادامه داد: اما با روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی به سکانداری آیت‌الله رئیسی تلاش شده تا با این شبکه مقابله شود و به همین خاطر یارانه‌ای که حق ملت بود، از آنها گرفته شده و مستقیم به جیب مردم واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: بنابراین امروز برخی افراد که در سال‌های اخیر از این ارز دولتی سوء استفاده کردند و صاحب ثروت‌های کلان شدند، دوست دارند که دولت در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه شکست بخورد و از مسیر خود برگردد تا آنها دوباره بتوانند با رانت ارز ترجیحی به ثروت‌های حرام خود اضافه کنند که در این بخش مردم باید هشیار باشند و فریب انتقادات دشمنان را نخورند.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری گرانی و فقر را یکی از مشکلات ریشه‌دار در اقتصاد کشور دانست و گفت: انتظار ما از دولت این است که با اصلاح قوی نظام هدفمندی یارانه‌ها روز به روز دهک‌های محروم جامعه را از درآمد بیشتری برخوردار کند تا آنها بتوانند با افزایش توان خرید در جهت ایجاد رفاه برای خود تلاش کنند.

اسلامی افزود: در این شرایط از رسانه‌های انقلابی و مردمی هم توقع داریم که با همه توان مزیت‌های اجرای طرح‌های اقتصادی دولت را تشریح کنند و نگذارند که رسانه‌های معاند کام شیرین محرومان از اصلاح یارانه‌ها را تلخ کرده و آینده را برای آنها تیره و تار جلوه دهند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار