کد خبر: ۸۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
وزیر رفاه آخرین جزئیات نحوه دریافت یارانه کسانی که تا فروردین امسال یارانه می گرفته اند ولی در طرح جدید هدفمندی یارانه ها، دهک دهم تشخیص داده شده اند را اعلام کرد.

به گزارش آرانیوز حجت الله عبدالملکی در برنامه زنده تلویزیونی خبر ۲۱ امشب درباره جزئیات دستور امروز رئیس جمهور مبنی بر واریز یارانه دهک‌هایی که مشمول نشده‌اند گفت: پیرو دستور امروز حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور، آمار و کد ملی کسانی که تا فروردین امسال یارانه می‌گرفتند اما به جهت قرار گرفتن در دهک دهم یارانه ۳۰۰ هزار تومانی آنها واریز نشده ولی اعتراض خود را ثبت کرده‌اند احصا و در کمتر از دو ساعت قبل به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارجاع شد.

وی افزود: در صورتی که مستحق دریافت یارانه باشند مبلغ مورد نظر برای سرپرست خانوار واریز می‌شود ولی این رقم مسدود است که تا ظرف یک ماه آینده صلاحیت دریافت آن را بررسی کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: استحقاق آنها بررسی شده و اگر سرپرست خانوار مستحق بود یارانه خانوار برای استفاده باز می‌شود.

وی تاکید کرد: این کار در حال حاضر در دست بررسی است. از آنجایی که بانک‌های اطلاعاتی متعددی داریم که وضعیت اقتصادی خانوار را مشخص می‌کند و باید همه این بانک‌ها بررسی شوند لذا ظرف یک ماه این بررسی‌ها انجام خواهد شد.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: در یک ماهی که وضعیت اقتصادی خانوارهای معترض به عدم دریافت یارانه در دست بررسی است با خود سرپرست خانوار نیز تعامل خواهیم داشت؛ ظرف چند روز آینده برای سرپرستانی که اعتراض خود را ثبت کرده‌اند تا به سامانه مراجعه کرده و صورت شناسنامه اقتصادی خود را ویرایش کنند.

وزیر تعاون افزود: در این سامانه اگر کسانی که یارانه دریافت نکرده‌اند اعتراض خود را ثبت کنند ما در وزارت رفاه با آنها تعامل داریم و بررسی خواهیم کرد که آیا جزو ۹ دهک مشمول هستند یا نه. بعد از یک ماه مبلغ واریز قابل برداشت است.

وی تصریح کرد: ۲ درگاه برای ثبت درخواست تجدیدنظر در نظر گرفته شده است. یکی سامانه «حمایت» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir/ و دیگری شماره تلفن گویای ۶۳۶۹ است که سرپرست خانوار پس از تماس با تلفن گویا می‌توانند کد ملی خود را ثبت و در صورت داشتن اعتراض به آخرین وضعیت اعلامی درآمدی آنها، شماره یک یا دو را برای ثبت اعتراض شماره گیری کنند.

عبدالملکی گفت: پس از ثبت درخواست، برای سرپرست خانوار پیامک ثبت اعتراض ارسال می‌شود.

وی یادآور شد: این دو درگاه همچنان فعال هستند و اگر سرپرست خانواری در این چند روز مراجعه نکرده می‌تواند همچنان اقدام به ثبت اعتراض خود کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار