کد خبر: ۸۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
امام‌جمعه بخش بهمن گفت: کالاهایی که در داخل تولید می‌شود و دارای کیفیت است وارد کردن مشابه آن ضربه به اقتصاد کشور است؛ اما امروز در کشور تولیداتی است که کیفیت و قیمت مناسب ندارد.

 حجت‌الاسلام رضا علیزاده، امام جمعه بخش بهمن در گفت‌وگو با آرانیوز از ابرکوه، با بیان این‌که بیماری نظام اقتصادی یک میراث به‌ جامانده از دهه ۵۰ تاکنون است، اظهار کرد: قاچاق و واردات بی رویه به اقتصاد کشور ضربه می‌زند و مسئولان باید بیش از پیش نسبت به ساماندهی این مهم اقدام کنند.

وی با بیان این‌که هر چه قیمت برخی تولیدات داخلی بالاتر می‌رود، کیفیت آن پایین‌تر می‌آید افزود: به طور مثال صنعت خودروسازی که با بی‌کیفیتی سالانه جان هزاران شهروند را می‌گیرد و هر روز هم به ضعف آن اضافه می‌شود.

امام جمعه بخش بهمن حمایت از تولید ملی را عامل توسعه کشور دانست و گفت: این مهم به شرطی اتفاق می‌افتد که تولید کنندگان هم متعهدانه به فکر مردم و مصرف کنندگان باشند.

علیزاده با بیان این‌که مردم ما در صورتی از کالای ایرانی استقبال می‌کنند که به کیفیت آن توجه شود و قیمت مناسب هم داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر موانع زیادی بر سر راه دولت برای شکوفایی اقتصادی و رشد مطلوب وجود دارد و یارانه‌ به جای قرار گرفتن در سفره‌های مردم، در زنجیره واردکنندگان کالا قرار می‌گیرد تا آنجا که گاهی یارانه ۱۵ میلیون نفر به جیب یک نفر می‌رود.

وی ادامه داد: مردمی سازی یارانه‌ها از اصلی‌ترین گام‌های مانع زدایی بر سر راه رشد اقتصاد است که تا این مانع زدایی انجام نشود، ریل‌گذاری صحیح صورت نمی‌پذیرد، اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محقق نشده و درب‌های اقتصاد ایران دوباره بر همان پاشنه خواهد چرخید.

امام جمعه بخش بهمن خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی دولت سیزدهم ناچار از انجام این اصلاحات است، زیرا اقتصاد کشور دیگر تاب‌وتوان مشکلات بر زمین مانده را ندارد. دولت سیزدهم به درستی و برخلاف دولت‌های قبل، اصلاح اقتصادی را نه از سال پنجم و هفتم بلکه از سال اول شروع کرده است. ارز ترجیحی و مسائلی از این قبیل به اقتصاد کشور ضربه وارد کرده است که نمونه آن پرداخت یارانه پنج میلیون تومانی برای بلیط هر مسافر به تایلند است.

مردم نسبت به انتشار اخبار بی‌اساس از سوی رسانه‌های خارجی هوشیار باشند

خطیب جمعه بخش بهمن، اذعان کرد: یکی از اقدامات دشمن در زمان تغییر و تحولات داخلی کشور ما، فعال شدن تمام‌وقت رسانه‌های آنان جهت نشر اکاذیب، کلیپ‌های ساختگی و یا آرشیوی به مردم با هدف ناامید کردن آنان است. آنان تلاش می‌کنند موجی از نگرانی و ترس از کمبود کالاهای اساسی را در کشور ایجاد کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار