کد خبر: ۸۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
مدیر مخابرات منطقه هرمزگان گفت: ۲۴ ایستگاه جدید مخابراتی تا پایان خرداد در هرمزگان روشن خواهد شد.

به گزارش آرانیوز از بندرعباس، مهدی حیدری مدیر مخابرات منطقه هرمزگان، صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه با تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی اظهارداشت: تاکید بر ارتباطات بستری رسانه‌ای دارد و در این دوره فضای مجازی به کمک رسانه‌ها آمده است و بر کسی هم پوشیده نیست که برای ارتباطات باید زمینه‌ها مهیا شود.

وی افزود: استاندار هرمزگان تاکید بسیاری بر حدف آدم‌ها و کاغذ و رسیدن به حکمرانی هوشمند دارند که این امر نیاز به یک وفاق در استان دارد از این رو رسانه‌ها نیز باید به کمک ما بیایند تا به نتیجه مثبت برسیم. 

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان بیان‌کرد: ضریب نفوذ در تلفن ثابت استان ۲۳/۶۱ است و جزو استان‌هایی هستیم که ضریب نفوذ آن پایین است که علت آن کمبود زیرساخت‌ها است و در بحث تلفن همراه نیز ضریب نفوذ بیش از ۱۴۰درصد است که برنامه داریم در حوزه تلفن ثابت توسعه زیرساخت‌ها را انجام دهیم.

وی ادامه داد: با هماهنکی انجام شده در بحث روستایی ۲۰۰ سایت در برنامه است که نیاز به تامین تجهیزات دارند که در صورت تامین، تا پایان سال به سرانجام می‌رسند.

حیدری عنوان‌کرد: برنامه دولت این است که بتوان فیبر نوری را به درب منازل مردم برسانیم که این طرح در استان هرمزگان آغاز شده و بنای ما حرکت از سیم‌های مسی به سمت فیبر نوری است که سرقت سیم‌ها کاهش، سرعت اینترنت افزایش و پایداری شبکه در آن بیشتر می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان تاکید‌کرد: ۴۰۱هزار منصوبه امکانات تلفن ثابت در شهرها و ۹۱ هزار در حوزه روستایی داریم که می توانیم به آن‌ها سرویس دهیم و بالفعل کنیم. همچنین حدود ۳هزار ۵۹۸ مشترک برای دیتای تجاری داریم.

وی اظهارداشت: برخی فکر می‌کنند وقتی فیبرنوری به روستایی برود سرعت اینترنت بالا می‌رود در حالی که این موضوع نیاز به افزایش تکنولوژی دکل مناطق است و مردم نگران نباشند که اگر جایی فیبر نوری نرفت توسعه‌ای صورت نمی‌گیرد در حالی که ما تاکنون ۳هزار کیلومتر فیبر نوری و هزار کیلومتر در حوزه روستایی ایجاد کرده‌ایم و حتی در شهرستان بشاگرد هم با وجود صعب‌العبور بودن توسعه خوبی اتفاق افتاده‌است. 

حیدری افزود: پهنای باند استان ۴۰ گیگ بر ثانیه است اما هنوز به ظرفیت کامل نرسیده‌ایم و کندی اینترنت نیز دست ما نیست در حالی که ترافیک استان ترافیک بالایی است و برای این امر تجهیز جدیدی بابت دیتای استان درخواست کردیم که ان‌شالله بعد از خرداد ماه وارد استان و نصب خواهد شد که می‌تواند سرعت اینترنت را افزایش دهد.

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان درباره بحث زیان‌دهی مخابرات هرمزگان نیز گفت: مخابرات کل کشور زیان ده اعلان شده و مخابرات هرمزگان نیز جدا از این امر نیست، مخابرات حوزه شبکه ثابت است و از سال ۸۸ هزینه‌های برق و آب و گاز افزایش یافته است اما هزینه‌های مخابراتی در تلفن ثابت تفاوت آنچنانی نکرده است، و الان رساندن تلفن ثابت به هر منزل مسکونی بیش از ۵ میلیون هزینه دارد، لذا هنر ما این است که با این شرایط شبکه را پایدار نگه‌داریم و علی رغم اینکه ما جزو ۴ استان در درآمدزای کشور هستیم اما مخابرات‌مان زیان‌ده است‌.

حیدری تصریح‌کرد: مردم گاها در برابر ایجاد و احداث سایت‌های جدید به دلیل باور به اینکه سرطان‌زا است مقاومت می‌کنند در حالی‌که این ایستگاه‌ها هیچ‌گونه آسیبی ندارد و لازم است مردم اجازه دهند که این امر توسعه پیدا کند چرا که این امر تکنولوژی‌ است که در تمام جهان استفاده می‌شود و امواج آن نیز در حال رصد و پایش است.

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان بیان‌کرد: سامانه گزارش خرابی مخابرات هزمزگان ۲۰۱۱۷ است و تاکید خاصی بر آن دارم اما هم‌اکنون حدود ۷۰ الی ۸۰ هزار تلفن داریم که بنا به دلایل مختلف قطع شده است و وصل کردن آن‌ها به دلیل اینکه به هر صورت بایستی با سایر دستگاه‌ها نیز هماهنگ شویم زمان‌بر است.

وی خاطرنشان‌کرد: در رابطه با سرقت‌هایی که از سیم‌های مخابرات مردم ایجاد می‌شود و مردم به مخابرات مراجعه می‌کنند مدیران ما حق ندارند که به مردم بگویند که خودشان سیم تهیه کنند لذا اگر مدیری این کار را انجام دهد، برکنار خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار