کد خبر: ۸۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
معاون آموزش و دبیر شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت: یکی از شاخص‌های مهم توسعه کشور آموزش است و دولت سیزدهم تلاش دارد تا با آماده‌سازی زیرساخت‌های آموزشی ۵ هزار دانشجو ایرانی خارج از کشور بتوانند در میهن خود تحصیل کنند.

به گزارش آرانیوز از گنبدکاووس، ابوالفضل باقری‌فرد امروز در جمع روسای بیمارستان‌ها، ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع و فرماندار شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: وظیفه حاکمیتی ما ایجاب می‌کند تا از اقصی نقاط کشور بازدیدهای میدانی داشته و تصمیمات خود را در پشت صندلی ماشین و یا میز کار نگیریم.

وی تصریح کرد: مهمترین شاخص توسعه کشور آموزش بوده و در منطقه‌ای که مردم و مسئولان و خیرین ان در حوزه آموزش تلاش کنند تا زیرساخت های ان را اماده کنند مشخص است که به شاخص توسعه توجه شده است.

معاون آموزش و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده، با توجه به اینکه  گنبدکاووس به لحاظ رشد جمعیت در کل کشور سرآمد بوده اما در بحث زیرساخت‌های آموزش پزشکی عقب‌ماندگی‌هایی دارد و هیچ یک از چهار بیمارستان این شهرستان آموزشی نیست.

وی ادامه داد: با کمک وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی گلستان تلاش خواهیم کرد تا چهار بیمارستان شهرستان و یا حداقل دو بیمارستان آن آموزشی شود و در این راستا باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود از پایه شروع کرد تا در آینده شاهد راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان شویم.

باقری‌فرد گفت: یکی از مهمترین اجزاء آموزشی شدن بیمارستان‌های گنبدکاووس وجود اعضای هیات علمی و اساتید علمی مجرب در این زمینه بوده که در مراحل اولیه می‌توان برای تکمیل این هیات علمی از ظرفیت شهرها و استان‌های دیگر بهره‌مند شد.

وی بیان کرد: گنبدکاووس به لحاظ دارا بودن منطقه آزاد تجاری و وجود اقوام مختلف، دارای جاذبه‌های خاص بوده و ظرفیت راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی را دارد.

معاون آموزش و دبیر شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به تحصیل 5 هزار دانشجو ایرانی در خارج از کشور ابراز کرد: در کمیسیون پزشکی برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده تا بتوانیم زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم را در کشور فراهم کرده و دانشجویان ما بتوانند تحصیلات خود را در کشور خودمان ادامه دهند و دانشجویان به کشور بازگردندند، برنامه‌های دولت در این خصوص ظرف یکی دو هفته آینده اعلام می‌شود.

وی افزود: تلاش داریم تا عدالت آموزشی در سطح کشور برقرار بوده و شهرهای کوچک که ظرفیت دارا بودن آموزش را داشته باشند به مانند کلانشهرها از این امتیاز برخوردار شوند.

باقری‌فرد ضمن تشکر از «حاج‌محمد شهرکی» به عنوان یکی از خیرین برتر کشوری در حوزه سلامت گفت: کار خیرین در حوزه‌های مختلف به ویژه سلامت کمتر از اجر شهدا نبوده و از خون آنها افضل‌تر است زیرا با تمامی شجاعت و شهامت ثروت لایزال خود را در اختیار خدمت‌رسانی به مردم قرار می‌دهند که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

بعد از پایان جلسه معاون آموزش و دبیر شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت از بیمارستان‌های شهرستان و ظرفیت‌های مناسب شهرستان در راستای آموزشی شدن بیمارستان‌های گنبدکاووس بازدید کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار