کد خبر: ۸۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تعرفه مربوط به ساخت‌و‌ساز هتل و مهمان‌پذیر در قالب تعرفه صنعتی و با نزدیک ۹۹ درصد تخفیف و تنها معادل یک درصد عوارض صنعتی در جلسه امروز شورا به تصویب رسید.

به گزارش آرانیوز از اصفهان، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌وگوی خبری پس از چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: لایحه نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای هتل‌ها و مهمان‌پذیرها نقطه عطف جلسه امروز شورای شهر بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه‌های اعضای شورا و شهرداری در جهت توسعه گردشگری در اصفهان و افزایش درآمدهای شهری ناشی از این صنعت، دومین مصوبه در این رابطه که اصلاح مصوبه قبلی به درخواست اداره کل میراث فرهنگی بود در دستور کار قرار گرفت.

صالحی ادامه داد: بر این اساس شورا و شهرداری تقریباً از تمام عایدات خود از ساخت و ساز ناشی از حوزه هتل و مهمان‌پذیر چشم‌پوشی کردند و تعرفه مربوط به این ساخت و ساز را در قالب تعرفه صنعتی و با نزدیک ۹۹ درصد تخفیف و تنها معادل یک درصد عوارض صنعتی تصویب کردند، البته این موضوع تبصره‌های توضیحی هم دارد.  

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این مصوبه گام بلند مدیریت شهری در تداوم مسیری است که از گذشته و ادوار قبل وجود داشت تا حسن نیت خود را در این مسیر ثابت کرده باشیم؛ منتظر هستیم سایر گروه‌های متولی گردشگری نیز به میدان بیایند و بتوانیم تحول قابل توجهی در این حوزه را شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: تأکید می‌کنیم که این موضوع اهتمام شورای اسلامی شهر و شهرداری در رابطه با تقویت حوزه هتل‌سازی است و به لحاظ قانونی به نوعی الزامی برای مدیریت شهری برای گذراندن این مصوبه وجود نداشته است، اما این لطف و توجهی است که اعضای شورای شهر و مدیریت شهری نسبت به شهر داشتند و به دنبال ادای حق خود نسبت به شهر بودند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار