کد خبر: ۸۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
مدیر مطالعات پایه منابع شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از افزایش 9 درصدی حجم آب ذخیره شده در 52 سد استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز از اردبیل، نبی‌اله پاسبان عیسی‌لو ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حجم ذخیره ۵۲ سد استان اردبیل، امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۹ درصد افزایش داشته است اما در این بین حجم ذخیره سد ارس به میزان ۱۲ درصد و سد خدا آفرین  ۱۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که امسال ۳۹ درصد به حجم ذخیره سد یامچی افزوده شده است، افزود: حجم ذخیره آب در سد یامچی اردبیل، امسال  ۳۹.۸ میلیون‌ متر مکعب ثبت شده است.

مدیر مطالعات پایه منابع شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در خصوص بارش‌ها در سطح استان تصریح کرد: بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان اردبیل تغییری نکرده و این در حالی است که میزان بارش در مقایسه با دوره بلندمدت کاهش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

عیسی‌لو ادامه داد: از ابتدای سال آبی یعنی اول مهرماه سال قبل تاکنون، ۲۳۹ میلی‌متر بارش در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

وضعیت برداشت آب از دشت اردبیل بحرانی است 

وی در خصوص وضعیت دشت اردبیل نیز اضافه کرد: وضعیت برداشت آب از دشت اردبیل بحرانی است که باید اقدامات لازم توسط مسوولان و مردم برای نرسیدن وضعیت دشت از حالت ممنوعه به وضعیت دشت ممنوعه بحرانی انجام گیرد که در این خصوص انسداد چاه‌های غیرمجاز از جمله اقدامات اساسی در سال‌های گذشته بود.

مدیر مطالعات پایه منابع شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: باید راهکاری را در دستور کار قرار گیرد تا میزان برداشت آب از دشت اردبیل کاهش یابد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار