کد خبر: ۸۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
سالیانه، ۱۹۵ هزار میلیارد ریال صرف مدرسه سازی در کشور می‌شود.

کاهش ۵۱ در صدی مدارس تخریبی کشوربه گزارش آرانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مهراله رخشانی مهر در آئین تجلیل از اساتید پیشکسوت و معلمان سرآمد مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلام آباد غرب گفت: سالیانه، ۱۹۵ هزار میلیارد ریال صرف مدرسه‌سازی در کشور می‌شود.
مهراله رخشانی مهر افزود: سالیانه مبلغ ۱۹۵ هزار میلیارد ریال، مشتمل بر ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی، ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار استانی و سی‌وپنج هزار میلیارد ریال از سوی خیرین، صرف مدرسه‌سازی در سطح کشور می‌شود.
عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش افزود: ساخت مدرسه، منجر به تربیت انسان می‌شود و هرچه در این زمینه سرمایه‌گذاری شود، بازده بالاتری در آینده خواهد داشت.
سرانه فضای آموزشی نسبت به قبل انقلاب و علی‌رغم افزایش سه برابری جمعیت دانش آموزی، ۳۵۰ درصد رشد داشته و نسبت مدارس تخریبی سطح کشور از ۷۰ درصد در سنوات گذشته به ۱۹ درصد در حال حاضر کاهش یافته است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در پایان گفت: پس از زلزله سال ۹۶ کرمانشاه، با توجه ویژه مقام معظم رهبری و دولت به استان کرمانشاه و همچنین مساعدت کم‌نظیر خیرین مدرسه ساز، سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه، هفت دهم متر مربع افزایش یافته است و با دید ویژه و عنایت خاصی که دولت نسبت به مقوله مدرسه‌سازی دارد، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این شاخص افزایش یابد.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار