کد خبر: ۸۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
گروه استان‌ها- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: ذخیره کالای اساسی برای ۳ ماه آینده استان تدارک دیده شده و برای تأمین مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات جای نگرانی نیست.
ذخیره‌ کالاهای اساسی نیاز ۳ ماه آینده استان گیلان را نیز تأمین می‌کند

به گزارش آرانیوز از رشت ، صالح محمدی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت موجودی کالاهای اساسی در استان گیلان اظهار داشت: در پی مردمی‌سازی یارانه، استان گیلان نیز همانند سراسر کشور اقدامات لازم را انجام داد و اکنون کالاها به اندازه کافی در بازار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه ذخیره کالای اساسی برای 3 ماه آینده استان تدارک دیده شده است تصریح کرد: بیش از 600 تن مرغ روزانه در استان گیلان تولید می‌شود که بخشی از نیاز مرغ پایتخت را نیز گیلان تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ نگرانی در حوزه تأمین مرغ در استان گیلان وجود ندارد گفت: بیش از 16 میلیون جوجه در سالن‌های مرغداری استان در حال پرورش هستند و در 2 ماه آینده روزی 600 تن کشتار مرغ در استان گیلان انجام می‌شود.

 

محمدی درباره موجودی روغن در استان افزود: 3 کارخانه تولید روغن که در گیلان فعالیت دارند، صبح امروز 60 تن موجودی داشتند البته اکنون نیز به موجودی آنان‌ افزوده شده است؛ 20 هزار تن ماده خام برای تولید روغن در استان موجود بوده و در اختیار کارخانجات قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از ذخیره‌سازی کافی روغن خوراکی در استان گیلان خبر داد و با بیان اینکه موجودی شرکت‌های پخش استان نیز امروز 65 تن بود خاطرنشان کرد: به اندازه کافی روغن در استان موجود هست.

وی افزود: در مناطقی از استان که روغن نیست مباشران و صاحبان فروشگاه‌های بزرگ می‌توانند از طریق ادارات جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به تهیه روغن برای عرضه در فروشگاه‌های استان اقدام کنند.

محمدی درباره موجودی تخم مرغ در استان گیلان اذعان داشت: 40 تن تخم مرغ روزانه در استان گیلان توزیع می‌شود و هیچ نگرانی در این زمینه نیست و اگر کمبودی باشد از طریق شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی تخم مرغ وارد استان می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ذخیره‌سازی لبنیات در استان تصریح کرد: 200 تن شیر روزانه در استان گیلان تولید می‌شود که نیاز استان را برطرف کرده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار