کد خبر: ۸۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی:
امیر سرتیپ آراسته گفت: یکی از شروط استقلال اقتصادی، خودکفایی است و لازمه خودکفایی نیز قطع امید از دشمنان انقلاب است.

کلید خودکفایی، قطع امید از دشمنان انقلاب استبه گزارش آرانیوز، امیر سرتیپ «علی آراسته» رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی در جمع نخبگان کشوری (ذخیره‌های نظام) هجدهمین دوره مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه کلید خودکفایی، قطع امید از دشمنان انقلاب است، اظهار داشت: برای تحقق استقلال اقتصادی یکی از شروط اساسی، مفهوم خودکفایی است؛ خودکفایی یعنی رسیدن کشور به مرحله‌ای که در زمینه تأمین کالا‌های عمده و اساسی بی‌نیاز از خارج باشیم.

وی با اشاره به اینکه علم بدون اخلاق، علم تضمین شده‌ای نیست، تصریح کرد: توجه به صلح و توسعه از تأکیدات مهم و هدف اصلی علم است و توسعه علمی و اقتصادی بدون در نظر گرفتن اخلاق، به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی با تأکید بر پای کار بودن ملّت در عرصه‌های حساس از جمله جنگ تحمیلی اظهار داشت: از جمعیت ۳۶ میلیونی کشور در دوران دفاع مقدس، ۳۰ میلیون نفر حضور فعال و مؤثری در جبهه‌های حق علیه باطل داشتند.

امیر آراسته با اشاره به دلایل پیروزی ایران در جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: در هر جنگی قسمتی از خاک کشورمان به دست بیگانگان افتاده است و تنها در دوران هشت ساله دفاع مقدس بود که با وجود فشار‌های جهانی علیه انقلاب اسلامی و طولانی بودن جنگ، حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی در اختیار دشمنان قرار نگرفت.

انتهای پیام/ 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار