کد خبر: ۸۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
شهردار منطقه ۱۱ شهر تهران گفت: نمی‌خواهیم حادثه دلخراش پلاسکو تکرار شود بنابراین باید از همه ظرفیت های درون سازمانی و تعاملات برون سازمانی برای موضوعات مربوط به ساختمان های خطر آفرین استفاده کنیم.
تلاش شهرداری برای جلوگیری از تکرار حادثه پلاسکو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آرانیوز، سیدمحمد موسوی در چهارمین جلسه کمیته ایمنی ساختمان های ناایمن سطح منطقه 11، اظهار کرد: نمی‌خواهیم حادثه دلخراش پلاسکو تکرار شود و باید تمام تلاشمان را برای حفظ حقوق شهروندان به کار بگیریم و از تمام ظرفیت‌های درون سازمانی و تعاملات برون سازمانی برای موضوعات مربوط به ساختمان‌های خطرآفرین استفاده کنیم.

وی افزود: برای حفظ حقوق شهروندان و امنیت، از ساختمان‌های ناایمن منطقه به راحتی عبور نمی‌کنیم و با جدیت و همکاری مراجع قضایی در راستای ایمن‌سازی ساختمان‌های شناسایی شده گام برمی‌داریم.

موسوی با اشاره به موضوع پرونده قضائی مجتمع تجاری علاءالدین، خاطرنشان کرد: در پرونده علاءالدین برای حفظ جان مردم ایستادگی کردیم و نتیجه را دیدیم و مشابه آن برای تمام ساختمان‌ها با در نظر گرفتن اولویت‌های اجرایی باید اقدام جدی و به موقع صورت بگیرد.

وی در ادامه گفت: با توجه به برنامه‌های موجود و شناسایی ساختمان‌های پرخطر، اولین گام ما مقاوم‌سازی این ساختمان‌ها و اجرای تمهیداتی بر اساس رأی کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها است.

مهرابی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در همین راستا اظهار کرد: تعیین عوارض، مکاتبه با مالکین و اجرای استحکام‌سازی با نظارت شرکت‌های مشاور و آتش‌نشانی از اقدامات در دست اجراست.

در ادامه یاسر علیزاده، شهردار ناحیه 1 منطقه 11 نیز اظهار کرد: هدف اصلی ما حفظ جان شهروندان و پیگیری وضعیت ساختمان‌های ناایمن سطح منطقه به صورت مستمر است که ساختمان‌های پرتردد، مراکز درمانی، سالن‌های نمایش و املاک متعلق به شهرداری در اولویت هستند.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار