کد خبر: ۸۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
گروه استان‌ها_ امام جمعه شیراز با تاکید بر زیست عفیفانه گفت: در نقشه مهندسی فرهنگی نخستین مسئله سبک زندگی اسلامی است چون منجر به زیست عفیفانه می‌شود.
آموزش سبک زندگی اسلامی برای ترویج زیست عفیفانه مورد توجه مدیران استان فارس باشد

به گزارش آرانيوز از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام پیش از ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث اربعین اظهارداشت: نقطه مهم اربعین در اذهان جهانی بحث مردمی بودن است و کسانی که مسئول و مدیر هستند باید نوع اقدامشان به گونه‌ای باشد که این امر را بیشتر جلوه دهند.

وی با بیان اینکه مردم هم پاسخ‌های خوبی برای این کار می‌دهند، گفت: از هر حرکت‌ مردمی در این زمینه باید حمایت و برای تشویق مردم به همکاری اقدام شود چراکه کار حضرت امام حسین (ع) همیشه مردمی بوده و باید مردمی نیز ادامه پیدا کند.

امام جمعه شیراز با اشاره به بحث کتابخانه‌ها افزود: کار اصلی با سازمان فرهنگی شهرداری است که باید توافق خوبی برای کتابخانه مرکزی شیراز شود و اتفاق مبارکی بیفتد اما بخش بزرگی از کار با شهرداری است تا کتابخانه یک جای امن برای بچه‌های مردم باشد.

آیت‌الله دژکام با اشاره بحث زیست عفیفانه در این جلسه عنوان کرد: این موضوع زیرمجموعه سبک زندگی اسلامی است و در نقشه مهندسی فرهنگی نخستین مسئله سبک زندگی اسلامی است چون منجر به زیست عفیفانه می‌شود.

وی با بیان اینکه باید یک وحدت نگاه و اقدام داشته باشیم، عنوان کرد: اگر سند نقشه مهندسی فرهنگی را فراموش کنیم از دیدگاه نظری به وحدت نخواهیم رسید، وحدت در نگاه نظری باید در چهارچوب سند باشد اگر به هر دلیلی خارج از سند باشد با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه این مسئله واضح است و تردیدی در آن نیست، گفت: ضرورت تدوین سند به جهت ایجاد و حفظ وحدت بوده است و اگر این جهت‌گیری انجام شود می‌توانیم بقیه کارها را سامان دهیم.

وی با بیان اینکه شخص رئیس‌جمهور از استان فارس حمایت کرده و نقشه مهندسی فرهنگی این استان مورد توجه قرار داده است، افزود: احساسم این است که در مرکز دوباره این مسئله در ردیف دوم و سوم قرار گرفته است در حالی که مدیران میانی باید همراه رئیس‌جمهور باشند.

آیت‌الله دژکام عنوان کرد: رئیس جمهور گفته فارس برای اجرای سند پایلوت باشد اینکه به دیگر استان‌ها تعمیم داده شود کار درست نخواهد شد‌.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه باور مدیران به مسئله زیست عفیفانه خیلی مهم است، افزود: در برخی از تصمیمات مدیران خودشان این باور را ندارند وقتی باور نباشد اجرا نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: 26 برنامه در سند فارس نوشته شده است تا باورها تقویت شود این جهت را پیگیری کنید، در سبک زندگی اسلامی کارگاه‌هایی طراحی و عملیاتی شود تا همراهی مدیران افزایش پیدا کند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار