کد خبر: ۸۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
گروه استان‌ها- استان لرستان در اولین روز اجرای طرح اصلاح ارز ترحیحی در دولت سیزدهم علی‌رغم هیجان کاذب خرید بیش از نیاز روزی آرام و بدون مشکل را پشت سر نهاد.
استان لرستان فردای اصلاح ارز ترجیحی| یک روز آرام و بدون مشکل بازار / کمبودی نداریم و کالا در فروشگاه موجود است

به گزارش آرانيوز از خرم‌آباد، دولت سیزدهم روز گذشته در یکی از تازه‌ترین اقدامات خود اجرای طرح اصلاح ارزی به‌منظور اجرای عدالت در توزیع نظام یارانه‌ها و اصلاح ساختار اقتصادی کشور را در دستور کار خود قرار داد.

طرح اصلاح ارزی که بنا به گفته مسئولان به نفع 6 دهک اول جامعه خواهد بود در استان لرستان نیز که تقریباً یکی از استان‌های کمتر برخوردار کشور محسوب می‌شود به‌صورت هم‌زمان اجرا شد.

مردم لرستان با قابل برداشت‌بودن مرحله اول یارانه‌های پرداختی جدید دولت از همان ساعات آغازین امروز با حضور در فروشگاه‌ها و مراکز خرید نسبت به ذخیره‌سازی موادغذایی مورد نیاز خانواده به‌ویژه اقلامی همچون مرغ و روغن که ارز ترجیحی از روی قیمت آن‌ها برداشته شده بود اقدام کردند.

گرچه این اقدام ذخیره‌سازی و خرید بیش از نیاز خانوار، اقدامی از سر هیجان کاذب ناشی از برخی اخبار غلط فضای مجازی بود، اما استان لرستان روز تقریباً آرامی را پشت سر نهاد.

صف‌های طولانی برای خرید

در اکثر شهرهای لرستان صف‌های طویلی از مردم برای خرید مرغ و روغن در مراکز عرضه این اقلام کشیده شده بود و بسیاری بیش از نیاز خانوار خود اقدام به خرید می‌کردند.

خرید هیجانی و بیش از نیاز مردم علی‌رغم اینکه ستادهای تنظیم بازار شهرستان‌ها در چندین مرحله مرغ گرم را به بازارهای تزریق می‌کردند، باعث شد برخی از خانوارها نتوانند مرغ مورد نیاز واقعی خود را خریداری نمایند.

بسیاری از فروشگاه‌های شهرها از همان ساعات آغازین امروز با اتمام روغن جامد و مایع خوراکی مواجه شدند و قفسه‌های این اقلام در فروشگاه‌ها خالی شد. تقریباً در اغلب فروشگاه‌ها در سطح شهرها مملو از خودرو‌هایی بود که اقلام خریداری‌شده را که غالباً مرغ، روغن، برنج و ماکارونی بود را ذخیره‌سازی می‌کردند.

هرچند هیجان کاذب باعث شلوغ‌شدن فروشگاه‌ها و تشکیل صف‌های طویل در برخی از شهرهای این استان شد، اما لرستان روز آرام و بدون مشکلی را سپری کرد.

گفت‌وگوهای مردم لرستان در گروه‌های مجازی حاکی از رضایت مردم طبقه متوسط به پایین جامعه داشت و مردم این استان از اجرای این طرح در روز نخست رضایت داشتند و معتقد بودند که این اقدام دولت به نفع طبقه متوسط و محروم جامعه است.

کمبود کالاهای اساسی در استان لرستان وجود ندارد

فرهاد زیویار استاندار لرستان نیز عصر امروز در جلسه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: به مردم این استان اطمینان خاطر می‌دهم که هیچ‌گونه کمبود کالای اساسی و مورد نیاز در لرستان وجود ندارد.

وی در رابطه با تحول اقتصادی کشور افزود: در تحول اقتصادی جدید کشور رقم یارانه‌ای که برای دهک‌های یک تا 9 در نظر گرفته شده است، این امکان را برای مردم به‌وجود می‌آورد که یک سبد کالای رایگان در اختیار آنان قرار داده شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: به مردم اطمینان خاطر می‌دهم هیچ‌گونه کمبود کالای اساسی و مورد نیاز مردم در استان لرستان وجود ندارد و ضرورتی ندارد با هجوم به فروشگاه‌ها سبب افزایش تقاضا نسبت به عرضه شویم.

وی بیان کرد: تصمیم دولت علی‌رغم اینکه یک تحول و جراحی اقتصادی سخت قلمداد می‌شود از نظر بنده یک جراحی شیرین است که این لذت را مردم به‌ویژه دهک‌های پایین احساس می‌کنند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار