کد خبر: ۸۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
گروه‌ استان‌ها - با گذشت یک روز از اجرای طرح اصلاح اقتصادی ارز ترجیحی در کشور، وضعیت بازار در استان زنجان آرام است اما تقاضای مردم در بالاترین حد قرار دارد و خریدهای هیجانی عامل ایجاد صفوف مختلف در مراکز خرید شده است.
استان زنجان فردای اصلاح ارز ترجیحی| فروشگاه‌ها اجناس قدیمی خود را فروختند/ قیمت‌های قبلی عامل تشکیل صفوف

به گزارش آرانيوز از زنجان ،  چند روز گذشته موضوع اصلاح ارز ترجیحی و موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها یکی از موضوعات داغ کشور بود که سرانجام پس از فراز و فرودهای فراوان امروز اجرا شد؛ در همین راستا یارانه حمایت معیشتی برخی اقلام اساسی خانوار همانند روغن، شیر، تخم مرغ و چند قلم دیگر به حساب اکثر سرپرستان خانوار کشور واریز شد.

این موضوع کارشناسی شده که یکی از وعده‌های دولت سیزدهم برای مقابله با فساد بود کمتر از یک سال از روی کار آمدن دولت جدید در هفته جاری اجرا شد؛ البته یکی از موضوعاتی که سبب سردرگمی مردم شده عدم اطلاع‌رسانی درست و همینطور عدم دادن اطلاعات بیشتر به مردم در خصوص این طرح است و انتظار این بود در این زمینه مسئولان توضیحات بیشتری را ارائه می‌کردند.

با تمام این‌ها این طرح امروز در کل کشور اجرا شد و قابل پیش‌بینی هم بود که برخی صف‌ها و تقاضاهای هیجانی در سطح کشور و همینطور استان زنجان بالا برود اگرچه دولت قبل از اجرای طرح یارانه کمک معیشتی خرید این اقلام را به حساب خانوارها واریز کرده بود اما بازهم گروهی از هموطنان برای تامین کالا با قیمت‌های قبلی به فروشگاه‌ها مراجعه کردند که این افزایش ناگهانی تقاضا عاملی شد برای طولانی‌تر شدن صف‌ها در فروشگاه‌های مختلف.

 اقلامی همانند ماکارانی، برنج خارجی، نان، مرغ و روغن در بازار آن هم به دلیل افزایش تقاضا با کمبود نسبی مواجه شده و خوشبختانه مورد خاصی در بازار زنجان وجود ندارد؛ به عبارتی دیگر آرامش در بازار زنجان برقرار است و انتظار می‌رود پس از پایان رسیدن عرضه اقلام به قیمت سابق در انبارهای فروشگاه‌ها، صف‌های طولانی در مقابل برخی فروشگاه‌ها به پایان برسد.

کارشناسان معتقدند که افزایش صف‌های طولانی در مقابل برخی فروشگاه‌ها هیجانی است و بسیاری از مردم فکر می‌کنند که این اقلام در کشور با کمبود مواجه شده است ولی واقعیت آن است برخی فروشگاه‌ها در انبارهای خود اقلامی همانند روغن، برنج، ماکارانی و مرغ منجمد به قیمت سابق داشتند که در حال خالی کردن انبارهای خود هستند. 

آرامش در بازار زنجان حاکم است

محسن افشارچی استاندار زنجان در این راستا به خبرنگار تسنیم گفت: آرامش در بازار زنجان حاکم است و فقط تقاضاهای هیجانی افزایش یافته و قطعاً در هفته آینده این اجناس به وفور در بازار وجود خواهد داشت.

 

وی افزود: انتظار ما از مردم این است از تقاضاهای هیجانی بپرهیزند چرا که وجود برخی از این صف‌ها به‌خاطر عرضه برخی اجناس به قیمت سابق و  یارانه‌ای دولت است که در انبارهای فروشگاه‌ها باقی مانده بود؛ به عبارتی دیگر این صف‌ها دلیل کمبود کالاهای اساسی خانوار در بازار نیست و پیش‌بینی ما این است از فردا روال سابق عرضه در استان انجام شود.

دو شیفته شدن خبازی‌ها

از سوی دیگر مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از دو شیفته شدن برخی نانوایی‌ها در سطح استان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای رفاه حال شهروندان انجام شده است.

وی افزود: بیش از 100 واحد نانوایی منتخب به صورت دو شیفت کاری فعالیت می‌کنند که از این تعداد، 40 واحد خبازی (نان لواش) در سطح شهر زنجان و مابقی در سایر شهرستان‌های استان، تا اطلاع ثانوی به‌ صورت فعال در دو شیفت کاری فعالیت خواهند کرد.

 

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار