کد خبر: ۸۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد؛
حجت الاسلام «سعید مهدوی» گفت: هفدمین دوره آزمون تخصصی اعطای مدارک علمی و تخصصی به حافظان قرآن کریم صبح روز جمعه (۲۳ اردیبهشت) ساعت ۱۰ صبح در سالن دانشگاه پیام‌نور رشت برگزار می‌شود.

آزمون تخصصی اعطای مدارک علمی به حافظان قرآن در رشت برگزار می‌شود

به گزارش آرانيوز  از رشت، حجت‌الاسلام «سعید مهدوی» مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان امروز (۲۱ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران از برگزاری هفدمین دوره آزمون تخصصی اعطای مدارک علمی و تخصصی به حافظان قرآن کریم، هم‌زمان با سراسر کشور در رشت خبر داد و اظهار داشت: این آزمون به پشتوانه مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود؛ این آزمون صبح روز جمعه (۲۳ اردیبهشت) ساعت ۱۰ صبح در سالن دانشگاه پیام‌نور رشت برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه حافظان قرآنی که علاقه دارند از منابع ترجمه قرآن‌های رسمی که وجود دارد دوره مکتوب اول خود را برگزار می‌کنند، تصریح کرد: در گیلان افرادی بودند که مدرک دکتری رسمی دانشگاهی را به واسطه حفظ کل و به همان ترتیب حافظان نیمه قرآن و حافظان دیگر بر اساس جز قرآن و رتبه‌های کسب شده، مدرک علمی کارشناسی و کارشناسی ارشد دریافت کردند.

وی افزود: در استان حافظانی هستند که با شرکت در این آزمون‌ها و کسب رتبه‌های برتر توانستند به این مدارک دست پیدا کنند. در آزمون سال‌جاری ۱۴۰ داوطلب از استان گیلان شرکت می‌کنند؛ همه اقشار می‌توانند با تلاش و جدی‌گرفتن حفظ قرآن علاوه بر بهره معنوی، از مدارک علمی آن هم استفاده کنند.

حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر اینکه به مناسبت ماه رمضان، مسابقه «حیات طیبه» با محوریت کتاب تفسیر سوره حجرات حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی برگزار شد که با استقبال خوبی روبه‌رو شد، خاطرنشان کرد: آزمون کتبی این مسابقه در ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان به صورت حضوری و کتبی برگزار می‌شود؛ ۴۶۵ نفر در آزمون حضوری شرکت می‌کنند و با توجه به استقبال خوبی که به عمل آمد این نوع مسابقه را در آینده بیشتر برگزار می‌کنیم.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار