کد خبر: ۸۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد؛
«پرپنچی» گفت: از سوی کمیته امداد، برای بیش از دو هزار مددجو، کاریابی صورت گرفت و بیش از هفت هزار نفر آموزش دیدند که وارد بازار کار خواهند شد.

خودکفایی بیش از ۲ هزار مددجو تهرانی/ ایجاد ۱۵ هزار شغل در سال ۱۴۰۰به گزارش آرانیوز، «سید ابوالفضل پرپنچی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه ۱۲۰ نوع خدمت از سوی کمیته امداد به مددجویان تحت پوشش ارائه می‌شود، اظهار داشت: بیش از ۷۸ هزار خانواده در قالب ۱۴۰ هزار نفر از امداد تهران خدمات دریافت می‌کنند.

وی سپس به راه‌اندازی «امداد هدشمند» اشاره و بیان کرد: پس از ثبت درخواست در سامانه امداد هوشمند، طی اقدامات صورت گرفته توسط مددکاران، آن‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران افزود: رفع فقر مطلق در دستور کار کمیته امداد قرار دارد و در این‌خصوص خانواده‌هایی شناسایی شده‌اند.

پرپنچی درباره طرح «اطعام مهدوی» نیز گفت: امسال ۲۳۴ آشپزخانه با ما همکاری کردند و بیش از دو میلیون و ۸۵۰ هزار پرس غذای گرم، یک میلیون و ۳۲۵ هزار افطاری و ۲۲۰ هزار بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر ۲۷۹ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شد.

وی با اشاره به جذب چهار و ۵۰۰ حامی از سوی کمیته امداد در ماه رمضان گفت: ما  ۸۴ هزار و ۴۲۱ حامی در طرح اکرام و ایتام داریم که این تعداد حامی، پنج هزار و ۴۱۰ یتیم و ۱۶ هزار و ۶۸ خانواده محسنین را تحت حمایت قرار داده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران افزود: در موضوع زکات فطریه تاکنون ۱۰ میلیارد تومان جمع‌آوری شده است و پیش‌بینی ما این است که به ۲۳ میلیارد تومان برسد.

پرپنچی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۴۰۳ مورد در سال گذشته در حوزه اشتغال از ما خدمات دریافت کردند، افزود: دو هزار و ۲۳۳ مورد از تسهیلات امداد و بیش از دو هزار مورد از تسهیلات بانکی استفاده کردند.

وی افزود: برای بیش از دو هزار مددجو، کاریابی صورت گرفت و بیش از هفت هزار نفر آموزش دیدند که وارد بازار کار خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران افزود: هزار و ۴۰۹ مورد توسط راهبر شغلی، شغل ایجاد شده است و در مجموع، دو هزار و ۳۹۱ مورد خودکفا شدند.

ادامه دارد...

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار