کد خبر: ۸۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از افزایش 5 درصدی مصرف برق در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

 محمد مرادی در گفت وگو با آرانیوز  در اراک بابیان اینکه میانگین بار مصرف برق در استان از ابتدای سال جاری تاکنون 842 مگاوات بوده است، اظهار کرد: مصرف  برق در استان از ابتدای سال جاری تاکنون پنج درصد رشد داشته است، در حالی که میزان بار مصرفی در بازه زمانی مشابه در سال گذشته  798 مگاوات بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای صورت گرفته، نیاز مصرف برق استان در تابستان امسال به 1350 مگاوات افزایش خواهد یافت که از این میزان 30 درصد مربوط به بار سیستم‌های سرمایشی است، افزود: نصب سایبان برای کولرها، سرویس به موقع کولرها، استفاده از دور کند کولرهای آبی و دمای آسایش بین 24تا 25 درجه سانتی گراد کولرهای گازی نقش موثری در کاهش مصرف برق دارد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی  بابیان اینکه برنامه‌های عملیاتی برای گذر از پیک در حال اجراست، افزود: پیگیری خرید 150دستگاه کلید قابل قطع و وصل از راه دور، تجهیز 32 کلید موجود به سیستم‌های فرمان پذیری از راه دور و کنترل پذیری مشترکین دیماندی استان  از جمله اقدامات  انجام شده است.

وی گفت : 777هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان ازطریق 18هزار و 249دستگاه ترانسفورماتور و 21هزار کیلومتر شبکه تامین می شود.

مرادی خاطرنشان کرد: خاموش کردن چراغ‌های اضافی، کاهش مصرف سیستم های سرمایشی، حذف وسایل برقی غیرضروری و بهره گیری از دیزل ژانراتورها درصنایع و ادارات در ساعت اوج بار از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار