کد خبر: ۸۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
استاد دانشگاه علوم سیاسی گفت: حل و رفع مسائل نیاز به مشارکت و هم‌افزایی دارد و هم اینکه یک مقدار مردم حوصله کنند تا عیوب ساختاری حل شود.

به گزارش آرانیوز از مازندران، مسعود کاوه استاد دانشگاه علوم سیاسی در ارتباط با حذف ارز ترجیحی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: اصل این کار، هدفمندی یارانه‌ها و تخصیص به اقشار کم‌درآمد بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه یکی از اشکالات نبود اطلاع‌رسانی به مردم بود،گفت: همین موضوع واریز یارانه معیشتی اینکه به حساب برخی واریز شد و اینکه برخی واریز نشد مردم را دچار ابهام کرد که در چنین شرایطی باید به این‌ موارد توجه شود.

استاد دانشگاه علوم سیاسی با اشاره به اینکه اجرای این طرح بسیار مهم است، تصریح کرد: روش اجرای این طرح نادرست است و با اطلاع‌رسانی نادرست مردم در چند و چون قرار گرفتند.

کاوه  در ارتباط با اشتباهات و ایرادات ارز ترجیحی اظهار کرد: واقعا تا کی می‌خواهیم از جیب مردم به حساب دلالان دلار واریز کنیم د رواقع این منابع از جیب مردم خرج می‌شود و اجرای این طرح و واریز مستقیم به حساب قشر آسیب‌پذیر مهم است.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم در حوزه محرومیت‌زدایی باید از فقر مطلق خارج شویم و به رفاه نسبی برسیم، اظهار کرد: سالانه چندین هزار میلیارد تومان بابت سوبسید و یارانه غلات اختصاص می‌دهیم اصل موضوع این بوده باید در این زمینه کارشناسی مناسب صورت گیرد.

این استاد علوم سیاسی تصریح کرد: یکسری عیوب ساختاری در کشور داشتیم که باید روزی مرتفع می‌شد و در دولت‌های گذشته این شجاعت وجود نداشت که به سمت حل آن حرکت کنند از جمله آن انحصار صنعت خودرو و تجارت و حوزه یارانه‌ها بود که دولت رئیسی به سمت هدفمندی یارانه ها حرکت کرد و نیاز به مشارکت مردم دارد.

کاوه گفت: حل و رفع مسائل نیاز به مشارکت و هم‌افزایی دارد و هم اینکه یک مقدار مردم حوصله کنند تا عیوب ساختاری حل شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار