کد خبر: ۸۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
مدیرکل بیمه سلامت لرستان از پوشش همگانی افراد فاقد بیمه توسط این مجموعه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش آرانیوز از خرم‌آباد، شاهدخت فتحی‌بیرانوند صبح امروز در جمع خبرنگاران با گرامی‌داشت هفته سلامت، اظهار کرد: از جمعیت یک میلیون و هشتصد هزار شهروند استان، بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌ببنی می‌شود حدود ۵ درصد شهروندان لرستانی تاکنون تحت پوشش بیمه سلامت قرار نگرفته‌اند که تا پایان امسال تمام افراد فاقد بیمه باید تحت پوشش این مجموعه قرلر گیرند.

رسالت بیمه سلامت را عدالت‌محوری را از مهمترین رسالت‌های مجموعه عنوان و تصریح کرد: حفاظت مالی از بیماران و افزایش سطح دسترسی به امکانات و تجهیزات بیمه سلامت از دیگر اهداف بیمه سلامت است.

فتحی‌بیرانوند بیان داشت: از سال گذشته طرح پزشک خانواده برای افراد تحت پوشش بیمه سلامت تعریف شد، ضمن اینکه در سنوات قبل محدودیت اخذ قرارداد داشتیم، مراکز تشخیصی و درمانی که پروانه تاسیس و پروانه قانونی دارند می‌توانند با مراجعه به بیمه سلامت در کمترین زمان ممکن قرارداد بسته و به بیماران این مجموعه خدمات حود را ارائه دهند.

وی در خصوص مطالبات بیمه نیز اظهار داشت: تقریبا کل مطالبات بیمه در سال ۱۴۰۰ پرداخت شده، ضمن اینکه مطالبات ۳۰۸ میلیارد تومانی بخش دولتی و دانشگاهی نیز تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه این سازمان از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک است، گفت: ۵۷۹ مبلبارد تومان در سال گذشته جذب اعتبار شد تا مطالبات بیمه سلامت از مراکز درمانی و تشخیصی پرداخت شود.

فتحی بیرانوند با تاکید بر اینکه با حذف ارز ترجیحی مافیای دارو از بین خواهد رفت، از تلاش دولت سیزدهم برای عدالت ‌محوری در بخش سلامت و بیمه خبر داد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد نسخه‌نویسی در مجموعه بیمه سلامت الکترونیکی است، گفت: هم‌اکنون در بخش رتبه اطلاع‌رسانی، بیمه سلامت لرستان در ردیف استان‌های اول تا سوم قرار دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار