کد خبر: ۸۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
استاندار گیلان با اشاره به عدم وجود مشکل در تأمین کالاهای اساسی در گیلان گفت: در انبارها به‌اندازه کافی کالاهای اساسی ذخیره‌سازی شده و جای نگرانی وجود ندارد به این منظور و در راستای مردمی کردن اقتصاد باید دست سودجویان و قاچاقیان قطع شود.

به گزارش  آرانیوز از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در نشست با اصناف استان گیلان در سالن اجتماعات الغدیر استانداری با اشاره به اهمیت مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهار کرد: در اجرای این طرح بزرگ اقتصادی که تحولی عظیم در ساماندهی برنامه‌های راهبردی اقتصاد کشور محسوب می‌شود؛ نقش اصناف ، اتحادیه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با بازار، بسیار ارزنده و بی‌بدیل است.

وی با تأکید بر ضرورت سامان بخشی دوباره توزیع یارانه‌ها برای کمک به اقتصاد کشور ، گفت: صبر و بردباری والای مردم در مسیرها و برهه‌های سخت زندگی و همراهی آنان با انقلاب و نظام اسلامی از اولویت دولت است لذا اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، حرکت در مسیر گسترش عدالت اجتماعی، رشد اقتصادی و تحقق رسیدن حق به حق‌دار است.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه مردم به اجرای درست این طرح و نظام‌مند شدن توزیع یارانه‌ها امید بسته‌اند، بیان کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای اجرای این طرح بهره گرفت و از هرگونه کم‌فروشی ، گران‌فروشی ، احتکار و قاچاق جلوگیری کرد.

عباسی نقش رسانه‌ها را در تبیین صحیح مراحل و نتایج اجرای طرح و کاهش نگرانی‌های مردم تأثیرگذار دانست و افزود: جلوگیری از هدر رفت منابع داخلی و حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان به‌ویژه ترویج و توسعه تولید دانش‌بنیان ، یکی از مهم‌ترین نتایج اجرای این طرح است.

وی با اشاره به عدم وجود مشکل در تأمین کالاهای اساسی در گیلان تصریح کرد: در انبارها به‌اندازه کافی کالاهای اساسی ذخیره‌سازی شده و جای نگرانی وجود ندارد به این منظور و در راستای مردمی کردن اقتصاد باید دست سودجویان و قاچاقیان قطع شود.

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از لازمه‌های تحقق رشد اقتصادی هشت‌درصدی را اجرای موفق هدفمندسازی یارانه‌ها دانست و گفت: باید بازار مورد کنترل و نظارت دقیق قرارگرفته و با توجه به افزایش اختیارات تعزیرات، از بسیج مردمی استفاده شود.

عباسی با بیان اینکه باید امید را در مردم تقویت شود افزود: با سودجویانی که بر مردم سخت می‌گیرند، تخلف آشکار دارند یا کالاهایی را احتکار می‌کنند، باید برخورد شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: اصناف، متخصص تعادل بازار هستند و به یاری خدا نگرانی‌های مردم در کسری اقلام اساسی تا آخر هفته در گیلان مرتفع خواهد شد.

تیمور پور حیدری با اشاره به تأمین بیش از ۴۰ هزار تن روغن خام برای کارخانجات تولید روغن استان گفت: طی بازدید اخیر که به اتفاق معاون امور اقتصادی استانداری از گمرکات انجام شد بخشی از آن مواد خام روغن خوراکی ترخیص و تحویل کارخانجات شده است و به‌علاوه آن مقدار ۱۰ هزار تن دیگر نیز در مسیر ورود به بندرگاه انزلی می‌باشد.

وی با تأکید بر تلاش‌های مختلف صورت گرفته در جریان رفع کمبودهای بازار افزود: از مراجع ذی‌ربط نظارتی و گمرکی به‌شدت پیگیر ترخیص و حمل‌ونقل سریع مواد خام از گمرک به کارخانجات تولید روغن و عرضه به بازار هستیم و با توجه به نیاز مبرم بازار ، واردکنندگان نباید در این امور تعلل کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به برگزاری مانور بزرگ در خصوص نظارت بر بازار بیان کرد:در این مانور بیش از ۲۳۰ اکیپ نظارتی با خودروهای مشخص سامانه ۱۲۴ شرکت کردند که باعث ایجاد دلگرمی برای مردم شده است.

پور حیدری هدف‌گذاری این مانور را اطمینان بخشی و ایجاد تعادل و آرامش بازار دانست و بیان کرد: در این طرح که از روز قبل نیز آغازشده بود؛ بیش از ۳  هزار بازرسی صورت گرفته که منجر به تشکیل پرونده و جریمه پنج میلیارد تومانی برای محتکرین و متخلفین در گیلان شده است.

وی حضور استاندار در فروشگاه‌های بزرگ و مراکز عمده‌فروشی و اتاق اصناف رشت را بسیار امید بخش دانست و گفت: این همراهی برای نظارت در سطح عرضه برای کلیه بازاریان و اصناف قابل تحسین است و می‌تواند در روند آرامش بازار و تشریک مساعی اصناف و پیشگیری از سودجویی در زنجیره تأمین اقلام اساسی، بسیار اثرگذار باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار